رکوردشکنی فرار سرمایه از دوبی

افکار نیوز سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:31
رکوردشکنی خروج طلا از دوبی به مقصد سنگاپور؛ هراس ثروتمندان از بحران بیمه‌ای و انسداد آسمان خلیج فارس.

 گزارش بلومبرگ حاکی از تغییر مأمن سرمایه‌گذاران طلا از دوبی به سنگاپور به دلیل تداوم تنش‌ها در خلیج فارس است.طبق آمارهای رسمی، در ماه مارس ۱,۴۴۶ کیلوگرم طلا از دوبی به سنگاپور منتقل شد؛ رقمی که در ۵ سال اخیر بی‌سابقه است.دلیل اصلی این جابه‌جایی، نگرانی سرمایه‌گذاران ثروتمند از محدودیت حریم هوایی و نبود پوشش بیمه‌ای در صورت گسترش جنگ است. در مقابل، سنگاپور به دلیل زیرساخت‌های امن و سیستم مالی شفاف، به مقصد جایگزین تبدیل شده است.فعالان حوزه حمل‌ونقل طلا گزارش دادند که در هفته‌های نخست شروع درگیری‌ها، روزانه بیش از ۱۰ تماس برای انتقال دارایی دریافت کرده‌اند.این روند نشان می‌دهد که امنیت فیزیکی دارایی‌ها در شرایط بحرانی، برای سرمایه‌گذاران اولویت بیشتری نسبت به سایر بازارها پیدا کرده است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.