پاسخ سفیر ایران به اظهارات صدراعظم آلمان

تابناک سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:31
سفیر ایران در آلمان تاکید کرد: تجاوز نظامی ایالات متحده و رژیم اسرائیل در ژوئن 2025 و فوریه 2026 که آشکارا با اصول بنیادین حقوق بین‌الملل در تضاد است، "باید" مورد محکومیت قرار گیرد.

مجید نیلی سفیر ایران در واکنش به موضع شب گذشته صدراعظم آلمان  در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اول، حملاتی که منجر به هدف قرار گرفتن ۱۶۸ دانش‌آموز دبستانی در شهر میناب شده است، "باید" به‌طور صریح و قاطع محکوم شود. دوم، تجاوز نظامی ایالات متحده و رژیم اسرائیل در ژوئن و فوریه که آشکارا با اصول بنیادین حقوق بین‌الملل در تضاد است، نیز "باید" مورد محکومیت قرار گیرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ وی ادامه داد: افزون بر آن، موضع ایران روشن است؛ "نه" به سلاح هسته‌ای و "بله" به تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای. در عوض، توجه‌ها "باید" به سوی طرف مخربی معطوف شود که عضو پیمان عدم اشاعه (NPT) نیست و در عین حال دارای ده‌ها کلاهک هسته‌ای است.

شایان ذکر است، صدراعظم آلمان شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی بار دیگر با تکرار ادعاهای نخ نما در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و با استفاده از واژگان «باید» و «اجازه ندارد»، اظهار کرد که «هدف همه ما یکی است و آن اجازه ندادن به ایران برای دستیابی به بمب هسته ای است.
 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.