با اخطار قاطع و سریع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از ورود ناوشکنهای دشمن آمریکایی صهیونی به محدوده تنگه هرمز ممانعت شد.
به گزارش تابناک؛ روابط عمومی ارتش اعلام کرد: با اخطار قاطع و سریع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از ورود ناوشکنهای دشمن آمریکایی صهیونی به محدوده تنگه هرمز ممانعت شد.
منابع خبری محلی در جنوب از اصابت ۲ موشک به یک ناوچه نیروی دریایی آمریکا خبر میدهند. این ناوچه که امروز (دوشنبه) با نقض امنیت تردد و کشتیرانی در حوالی جاسک به قصد عبور از تنگهٔ هرمز حرکت کرده بود، پس از بیتوجهی به هشدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، هدف حملهٔ موشکی قرار گرفت.
به گزارش این منابع، ناوچهٔ آمریکایی بر اثر این اصابتها از ادامهٔ مسیر بازمانده و مجبور به عقبگرد و فرار از منطقه شده است.
جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها اعلام کرده بود که هرگونه عبور و مرور از تنگهٔ هرمز بدون اخذ مجوز رسمی از ایران امکانپذیر نیست و هرگونه نادیدهگرفتن این هشدار، با پاسخ قاطع نیروهای مسلح روبرو خواهد شد.
در ادامه یک منبع مطلع درباره اقدام خصمانه آمریکاییها در تنگه هرمز به تسنیم گفت: ایران برای هر سناریویی آمادگی کامل دارد و آمریکاییها میدانند که ایران اجازه قلدری به ترامپ و نیروهای آمریکایی نخواهد داد.
وی با اشاره به شلیکهای اول نیروهای ایرانی به برخی شناورهای رزمی آمریکا، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران همچون جنگ ۴۰ روزه اجازهی عبور به نیروهای رزمی آمریکایی نخواهند داد و هرگونه تردد در تنگه هرمز نیز بدون مجوز نیروهای مسلح ایران انجام نخواهد شد.
این منبع مطلع خاطرنشان کرد: تمام شناورها باید از تجربه جنگ ۴۰ روزه عبرت بگیرند و هزینه حماقت آمریکاییها را نپردازند.
ایران علاوه بر شلیک به سمت به شناورهای رزمی آمریکا، سناریوهای دیگری نیز تدارک دیده است که در صورت نیاز به آن اقدام خواهد کرد.
در همین زمینه روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی یک اطلاعیه اعلام کرد: ناوشکنهای ایالات متحده آمریکا، ساعاتی قبل با خاموش کردن رادارهای خود در دریای عمان، قصد نزدیک شدن به تنگه هرمز را داشتند که بلافاصله پس از روشن کردن رادارهای خود، کشف و با اخطار رادیویی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخاطرات نقض آتش بس مواجه شدند.
در ادامه آمده است: دلاورمردان ارتش پس از بی توجهی ناوشکنهای آمریکایی، در اخطاری مجدد، صراحتا اعلام کردند که هرگونه تلاش برای ورود به تنگه هرمز، نقض آتش بس تلقی شده و با واکنش نیروهای دریایی مواجه خواهد شد.در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: در این مرحله و به دنبال بی توجهی ناوشکنهای آمریکایی صهیونی به اخطار اولیه، نیروی دریایی ارتش، با شلیک تیرِ اخطار موشکهای کروز، راکت و پهپادهای رزمی در حوالی شناورهای دشمن متجاوز، هشدار داد؛ مسئولیت و عواقب مخاطره آمیز اینگونه اقدامات، متوجه دشمن متخاصم خواهد بود.
منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.