سوالی عجیب مربی کره را به دردسر انداخت

ورزش سه شنبه 06 تیر 1405 - 17:33
پس از شکست 0-1 برابر آفریقای جنوبی، سرمربی کره جنوبی، شخصاً مسئولیت این باخت را بر عهده گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، احتمالاً هونگ میونگ بو، سرمربی ۵۷ ساله تیم ملی کره جنوبی، هرگز انتظار شنیدن چنین سوالی را نداشت.

 پس از شکست ناامیدکننده ۱ بر ۰ برابر آفریقای جنوبی، یک خبرنگار کره‌ای در نشست خبری با جدیت از او پرسید که آیا ممکن است بازیکنان تیمش دچار مسمومیت غذایی گروهی شده باشند یا نه. از نظر او، نمایش بی‌برنامه و کند کره جنوبی در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی به سختی توضیح دیگری داشت.

2486402

هونگ بلافاصله این گمانه‌زنی را رد کرد. او گفت: «با وجود اینکه بد بازی کردیم، هیچ مشکلی از این نوع نداشتیم. و حتی اگر هم چنین مشکلی وجود داشت، من هرگز از آن به عنوان بهانه استفاده نمی‌کردم.» در عوض، این ملی‌پوش سابق که ۱۳۶ بازی ملی در کارنامه دارد، آشکارا از تیمش دفاع کرد و مسئولیت کامل شکست را بر عهده گرفت.

او گفت: «در صحنه‌ای به بزرگی این مسابقات، سرمربی مسئول همه نتایج است. در نهایت، این من بودم که تصمیم‌های اشتباهی گرفتم و همین تصمیم‌ها به این نتیجه منجر شد. چیزی برای اضافه کردن یا کم کردن وجود ندارد.»

این شکست از آن جهت تلخ‌تر بود که کره جنوبی پیش از آخرین بازی مرحله گروهی هنوز همه چیز را در اختیار خودش داشت. یک پیروزی یا حتی یک تساوی مقابل آفریقای جنوبی برای صعود مستقیم به مرحله حذفی کافی بود.

اما پس از گل تاپلو ماسکو در دقیقه ۶۳، کره جنوبی دیگر نتوانست پاسخی بدهد و در نهایت ۱ بر ۰ شکست خورد. این تیم با ۳ امتیاز مرحله گروهی را تنها در رده سوم به پایان رساند. اینکه این نتیجه برای رسیدن به مرحله یک‌شانزدهم نهایی کافی باشد یا نه، حالا به نتایج سایر گروه‌ها و مقایسه بهترین تیم‌های سوم بستگی دارد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.