به گزارش همشهری آنلاین سنتکام در اطلاعیه اعلام کرد: نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در تاریخ ۲۷ ژوئن، به دستور فرمانده کل قوا، حملات دیگری را علیه چندین هدف در ایران انجام دادند.
پس از حملات دیروز ایالات متحده در پاسخ به حمله ایران به کشتی ام/وی اور لاولی، به ایران فرصتی داده شد تا به توافق آتشبس پایبند باشد، اما وقتی نیروهایش ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت شرق آمریکا، یک پهپاد تهاجمی یکطرفه را به سمت کشتی ام/تی کیکو شلیک کردند، این فرصت را از دست دادند. این نفتکش با پرچم پاناما با بیش از دو میلیون بشکه نفت خام در نزدیکی تنگه هرمز در حال عبور بود.
نیروهای سنتکام امروز در پاسخ مستقیم به ادامه تجاوز ایران به کشتیهای تجاری، حملاتی را انجام دادند. هواپیماهای نظامی ایالات متحده زیرساختهای نظارتی نظامی، سیستمهای ارتباطی، سایتهای پدافند هوایی، تأسیسات ذخیرهسازی پهپاد و قابلیتهای مینریزی ایران را هدف قرار دادند.
عبور کشتیهای تجاری از تنگه هرمز ادامه دارد. نیروهای آمریکایی هوشیار، مرگبار و آماده هستند.













