سنتکام انجام حملات جدید به ایران را تایید کرد

همشهری آنلاین یکشنبه 07 تیر 1405 - 01:27
سنتکام رسما حمله تجاوزکارانه جدید به اهدافی در خاک ایران را تائید کرد. طبق ادعای این سازمان تروریستی این اقدام در پاسخ به هدف قرار گرفتن یک نفت‌کش تجاری صورت گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین سنتکام در اطلاعیه اعلام کرد: نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در تاریخ ۲۷ ژوئن، به دستور فرمانده کل قوا، حملات دیگری را علیه چندین هدف در ایران انجام دادند.
پس از حملات دیروز ایالات متحده در پاسخ به حمله ایران به کشتی ام/وی اور لاولی، به ایران فرصتی داده شد تا به توافق آتش‌بس پایبند باشد، اما وقتی نیروهایش ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت شرق آمریکا، یک پهپاد تهاجمی یک‌طرفه را به سمت کشتی ام/تی کیکو شلیک کردند، این فرصت را از دست دادند. این نفتکش با پرچم پاناما با بیش از دو میلیون بشکه نفت خام در نزدیکی تنگه هرمز در حال عبور بود.
نیروهای سنتکام امروز در پاسخ مستقیم به ادامه تجاوز ایران به کشتی‌های تجاری، حملاتی را انجام دادند. هواپیماهای نظامی ایالات متحده زیرساخت‌های نظارتی نظامی، سیستم‌های ارتباطی، سایت‌های پدافند هوایی، تأسیسات ذخیره‌سازی پهپاد و قابلیت‌های مین‌ریزی ایران را هدف قرار دادند.
عبور کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز ادامه دارد. نیروهای آمریکایی هوشیار، مرگبار و آماده هستند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.