اعتراف آمریکا به نقض توافق و تجاوز جدید به ایران

خبرآنلاین یکشنبه 07 تیر 1405 - 01:45
در تجاوز جدید به کشورمان، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که اهدافی را در ایران مورد حمله قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن در پاسخ به حمله‌ای ادعایی که یک کشتی تجاری را هدف قرار داده بود، اقدام به انجام حملاتی علیه ایران کرده است.

به گزارش ایسنا، سنتکام اعلام کرد که این حمله به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.

پیش از این منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در سیریک خبر داده بودند.

این تجاوز در حالی صورت گرفته است که پس از دستیابی ایران و آمریکا به تفاهم و آغاز روند کاهش تنش، بر ضرورت پایبندی طرف‌ها به تعهدات و توقف اقدامات نظامی تأکید شده بود. از این منظر، اعلام رسمی انجام عملیات نظامی از سوی واشنگتن می‌تواند به‌عنوان اقدامی در تعارض با مسیر توافق و نشانه‌ای از نقض آن تلقی شود. 

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.