استعفای اولین سرمربی بعد از ناکامی در جام جهانی

مشرق نیوز یکشنبه 07 تیر 1405 - 11:08
سرمربی ۶۲ ساله تیم ملی اسکاتلند، پس از حذف تیمش از جام جهانی ۲۰۲۶ از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش مشرق، اسکاتلند که در گروه C با هائیتی، مراکش و برزیل هم‌گروه بود، در اولین بازی خود هائیتی را یک بر صفر شکست داد اما سپس با شکست مقابل مراکش (۰-۱) و برزیل (۰-۳) از صعود به مرحله یک‌ شانزدهم نهایی بازماند.

حالا استیو کلارک سرمربی تیم ملی اسکاتلند، از سمت خود کناره‌گیری کرد. فدراسیون فوتبال اسکاتلند این خبر را اعلام و تایید کرد.

کلارک از سال ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. او اسکاتلند را به یورو ۲۰۲۰ (اولین تورنمنت بزرگ پس از ۲۳ سال، بدون صعود از گروه) و یورو ۲۰۲۴ رساند و همچنین اسکاتلند را برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ به جام جهانی برد.

کلارک در بیانیه‌ای احساسی گفت: سخت‌ترین بخش این خداحافظی، بازیکنانم هستند که بدون آنها، خاطراتی که از سال ۲۰۱۹ ساختیم، وجود نداشت. آنها شایسته همه تمجیدها و تحسین‌ها هستند و برای من افتخار بزرگی بود که سرمربی آنها باشم و برای جانشینم آرزوی موفقیت دارم.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.