عراقچی: دخالت در مدیریت ایران بر تنگه هرمز تنش‌ها را تشدید می‌کند

فرارو یکشنبه 07 تیر 1405 - 13:21
​عباس عراقچی تاکید کرد: هرگونه مداخله یا تلاش برای ایجاد ترتیبات موازی، صرفاً به پیچیدگی اوضاع، افزایش تنش‌ها و تأخیر در بازگشایی این آبراه حیاتی منجر خواهد شد؛ کما اینکه سانحه‌ها و درگیری‌های دو شب گذشته در تنگه هرمز گواهی بر این مدعاست.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در نشست خبری با فواد حسین عنوان کرد: روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی ابعاد گسترده‌ای دارد و تهران بر تداوم این مسیر مصمم است. 

او افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه و پس از رفع موانع، تنگه هرمز ظرف مدت ۳۰ روز تحت مدیریت انحصاری ایران به ظرفیت پیش از جنگ باز خواهد گشت و مسئولیت اجرای این ترتیبات تنها بر عهده جمهوری اسلامی است. 

عراقچی تاکید کرد: هرگونه مداخله یا تلاش برای ایجاد ترتیبات موازی، صرفاً به پیچیدگی اوضاع، افزایش تنش‌ها و تأخیر در بازگشایی این آبراه حیاتی منجر خواهد شد؛ کما اینکه سانحه‌ها و درگیری‌های دو شب گذشته در تنگه هرمز گواهی بر این مدعاست. 

او عنوان کرد: بر این اساس، از تمامی طرف‌ها تقاضا می‌شود به تفاهم‌نامه امضاشده پایبند باشند و از هرگونه مداخله در فرآیند بازگشایی و مدیریت تنگه هرمز خودداری کنند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.