به گزارش ورزش سه، پرسپولیس در ماههای اخیر اصرار زیادی داشت که برای تعیین آخرین سهمیه حضور در رقابتهای آسیایی، یک تورنمنت سهجانبه برگزار شود تا این تیم نیز فرصت کسب سهمیه را داشته باشد. در نهایت این درخواست محقق شد، اما سرخپوشان دیدار با چادرملو را که تنها با دو جلسه تمرین وارد بازی شده بود، با شکست زمین را ترک کردند؛ نتیجهای که انتقادهای زیادی را به همراه داشت.
بهادر عبدی، سرمربی تیم امید پرسپولیس و بازیکن سابق این باشگاه، در گفتوگویی درباره این مسابقه گفت: متاسفانه بازی خوبی از آب درنیامد. موقعیتهایی داشتند و بازی هم دستشان بود اما به خاطر اینکه دو تیم ماهها بود از شرایط بازی دور بودند، کیفیت بازی پایین بود و متاسفانه نتیجهای که هواداران میخواستند و همه ما دوست داشتیم اتفاق بیفتد، رخ نداد. به آینده امیدواریم و انشالله بهتر شود.
او در خصوص انتقاداتی که از سوی مدیریا باشگاه به بازیکنان وارد شد، گفت: این بازیکنان هم بازیکنانی هستند که سالها در این تیم بازی کردهاند، به خصوص بزرگترهای تیم که افتخارات زیادی برای تیم کسب کردهاند. در این بازی هم زحمتشان را کشیدند. ما نباید یک شبه بگوییم اینها بازیکنان بدی بودند. آقای حدادی هم خیلی تلاش کرد که این بازی برگزار شود و شرایط مهیا شود.
عبدی در پاسخ به اینکه آیا اظهارات مدیرعامل پرسپولیس حرفهای بود، گفت: من خودم را در جایگاهی نمیدانم که در این مسائل دخالت کنم، فقط میتوانم بگویم بابت این اتفاق خیلی ناراحتم. ما جزو خانواده پرسپولیس هستیم و من افتخار این را دارم که در آکادمی کار میکنم. یکی از روزهای خود من بود، چراکه چند بازیکن آکادمی روی نیمکت بودند. آقای نژادخیر، بازیکن تیم خودم، به زمین رفت و فارغ از نتیجه، برای آکادمی روز بدی نبود. اینها مسائل مدیریتی است و من دخالت نمیکنم. فقط امیدوارم در ادامه اتفاقات خوبی برای باشگاه پرسپولیس بیفتد و این تیم دوباره بتواند هواداران را خوشحال کند.
او در واکنش به اینکه مربیان باید شجاعت فرصت دادن به بازیکنان آکادمی را داشته باشند، گفت: اسم تیم پرسپولیس است و ما باید به مربیان حق بدهیم. همین آقای اوسمار الان نتیجه نگرفته و تحت فشار است، برای این تیم قهرمانی آورده و برای ما افتخار کسب کرده است. قبل از اینکه از ایران برود، تیم را در اوج نگه داشت. ما نمیتوانیم به سرمربی خرده بگیریم که چرا در پرسپولیس به پنج بازیکن آکادمی بازی نمیدهی. پرسپولیس باید کم کم شروع به بازی دادن به بازیکنان جوانی مثل محمودی، طاها نژادخیر و چند بازیکنی که دیروز روی نیمکت بودند، کند. این تیم با تیمهایی مثل پیکان و ... فرق میکند که فشار کار کمتر است. اینجا هوادار به اندازه تعداد تمام بازیهای فصل از مربی برد میخواهد و بازی دادن به جوانها خیلی سخت است. با این حال فکر میکنم شجاعت، کلید اصلی باشد. مهدی عبدی، عمری، امیر رفیعی، سهیل صحرایی، میلاد سورگی بودند و من میتوانم بیش از ۱۰ اسم ببرم که در این ۳-۴ سال از آکادمی آمدهاند و در پرسپولیس بازی کردهاند. شک نکنید با برنامهای که در پرسپولیس شروع شده، مسیر خوبی برای جوانها باز شده است. حضور پنج بازیکن آکادمی روی نیمکت پرسپولیس اتفاق خوبی است و من آینده آکادمی را روشن میدانم.
عبدی در خصوص اینکه در دوره بازی او، بازیکنان با وجود دریافتی کمتر، کیفیت بالاتری داشتند، گفت: بابت تعریفی که از نسل ما کردید ممنونم اما فکر میکنم مقایسه درستی نباشد. ما سالها تیم خوبی بودیم اما یکی دو جام گرفتیم اما این نسل در ۱۰ سال اخیر ۱۲-۱۳ جام برای پرسپولیس آوردند. فکر میکنم هر نسلی برای خودش قابل احترام است. قبل با نسل آقای علی دایی و کریم باقری بودند و بعد نسل ما آمدند و الان هم باید ارزش قائل شویم. در خصوص پول هم در تمام دنیا فوتبال پولسازترین رشته ورزشی است و این عرف است. اینکه یک نفر زیاد میگیرد و یک نفر کم میگیرد، نظر مدیریت باشگاه است و شما به عنوان مدیریت باشگاه میتوانی بگویی من این پول را نمیدهم. وقتی مدیران باشگاه قبول میکنند این قراردادها بسته شود، باید به بازیکنان احترام بگذاریم. من نمیتوانم چیز بدی درباره بازیکنان بگویم. من همیشه سعی میکنم درباره همصنفهای خودم با کمال احترام صحبت کنم و امیدوارم همیشه موفق باشند.
بازیکن سابق پرسپولیس ادامه داد: من این را قبول میکنم که تعداد بازیکنان مستعد در لیگ خیلی کم شده و رقابت برای قرار گرفتن در تیمهایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور راحتتر از زمان ما شده است. آن زمان بازیکنی مثل محسن مسلمان باید ۶-۷ سال بهترین بازیها را در لیگ میکرد تا بتواند وارد شود. من درباره ورود به تیمهای بزرگ صحبت میکنم، نه فقط پرسپولیس. الان از لحاظ استعداد مشکل داریم و بازی در تیمهای بزرگ راحتتر شده و باید این را قدر بدانند. من امروز به بچههای امید هم گفتم ورود به تیمهای بزرگ خیلی راحتتر شده اما مهم ماندن در این سطح است. امیدوارم دوباره به زمانی برگردیم تیمهایی مثل راهآهن، سایپا، نفت تهران، صبا و پاس برگردند و دوباره سطح فوتبال بالاتر برود.
او در پایان در پاسخ به اینکه آیا مدیریت پرسپولیس بعد از بازی چادرملو صحبتی با او درباره استفاده از بازیکنان آکادمی داشته است، گفت: ما قبل از این بازی هم جلسات خوبی با باشگاه داشتیم. من به شما قول میدهم امسال بازیکنان زیادی از آکادمی وارد کار میشوند. صحبتی که مدیران باشگاه و به خصوص آقای حدادی داشتند این بود که مربی یک برنامهای بچیند که باید از بازیکنان آکادمی استفاده شود. این قول را به ما دادهاند که اگر خوب کار کنیم و استعدادهای خوبی درخور نام پرسپولیس پیدا کنیم و پرورش بدهیم، استفاده کنند. در این بازی اخیر هم طاها نژادخیر که خودم در تست انتخاب کردم و در استقلال خط خورده بود، حضور داشت. او یک نمونه از چند بازیکنی است که حضور دارند و اگر مربیان پرسپولیس کمی اعتماد کنند، جواب اعتمادشان را میگیرند.