شلیک ترامپ به توافق ایران و آمریکا | بازگشت به شرایط جنگی به نفع کیست؟ | شرایط جنگی به اندازه جنگ به کشور آسیب وارد می کند

اقتصادنیوز یکشنبه 07 تیر 1405 - 17:21
اقتصادنیوز: حملات آمریکا علیه جنوب ایران فارغ از شدت و حجم و میزبان خسارت، شرایط جنگی را حفظ می کند و این به ضرر کشور و توسعه ایران است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، حملات آمریکا علیه جنوب ایران فارغ از شدت و حجم و میزبان خسارت، شرایط جنگی را حفظ می کند و این به ضرر کشور و توسعه ایران است. یکی از اهداف اسرائیل، حفظ ایران در یکی از این دو وضعیت است. جنگ یا شرایط جنگی.

1. شلیک به اولین توافق تهران و ترامپ از سوی ارتش آمریکا انجام شد. جمعه و یکشنبه (امروز) نقاطی در جنوب ایران مورد هدف قرار گرفت. ترامپ این دو حمله را در واکنش به دو حمله ایران به دو نفتکش تنگه هرمز دانست در حالی که تهران هنوز چنین حملاتی را تایید یا رد نکرده است.

در هر دو مورد هم پس از حملات آمریکا ، سپاه در واکنش حملاتی را انجام داد و گفت مراکز نظامی آمریکا در منطقه مورد هدف قرار گرفته اند.

صبح شنبه، بحرین از دریافت حملات ایران خبر داد. در صبح یکشنبه آسمان کویت و بحرین شاهد موشک ها و پهپادهای ایران بودند.

در روزهای اخیر عمان، گذرگاه جدیدی را در جنوب تنگه هرمز برای رفت و آمد کشتی ها ایجاد کرد و هماهنگی عبور از آن را برعهده سازمان بین المللی دریانوردی (زیرنظر سازمان ملل متحد) دانست. هر دو کشتی در این مسیر در حرکت بودند.

تهران می گوید هر گونه عبور در تنگه هرمز صرفا باید با هماهنگی ایران و از مسیرهای تعیین شده ایران انجام شود.

2. برخلاف پیش بینی ها، با وجود امضای توافق (تفاهم نامه)، اما اقدامات نظامی به ویژه حملات آمریکا علیه ایران متوقف نشد. در حالی که انتظار می رفت با این تفاهم نامه، ایران و آمریکا، اقدامات نظامی علیه یکدیگر را به کناری واگذارند و خلیج فارس دیگر شاهد حملات نظامی نباشد.

 حملات آمریکا علیه جنوب ایران فارغ از شدت و حجم و میزبان خسارت، شرایط جنگی را حفظ می کند و این به ضرر کشور و توسعه ایران است. یکی از اهداف اسرائیل، حفظ ایران در یکی از این دو وضعیت است. جنگ یا شرایط جنگی. ایران در یک سال اخیر به استثنای دو دوره 12 و 40 روز جنگ، در شرایط جنگی بوده است.

شرایط جنگی در برخی مواقع به اندازه جنگ به کشور آسیب وارد می کند.

3. توافق یا تفاهم نامه به سود ایران و آمریکا، منطقه و جهان است و خواسته های کلیدی این چهار طرف را محقق می کند.

حفظ توافق به نفع ایران و به ضرر اسرائیل است. مواظب باشیم به مانند برجام که با خروج آمریکا و کاهش تعهدات ایران، کارکرد خود را از دست داد این تفاهم نامه نیز بخش های مناسب آن برای ایران، نابود نشود و کارکرد آن حفظ شود. مهمترین کارکرد این توافق برای ایران، پایان دادن به شرایط جنگی و عبور از این مرحله است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.