در گفت‌وگو با رئیس مجلس لبنان/ قالیباف: با جدیت پیگیر اجرای بند مربوط به لبنان هستیم

فرارو یکشنبه 07 تیر 1405 - 18:17
رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی در گفت و گو با رئیس مجلس لبنان بیان گرد: در گفت‌گوهای سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکره‌کننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، آمریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس لبنان گفت: پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است. 

وی افزود: هدف ما خاتمه جنگ در لبنان، بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و رفع اشغالگری و خروج اسرائیل از سرزمین لبنان است و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم. 

رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی بیان کرد: در گفت‌گوهای سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکره‌کننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، آمریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، نیز اظهار کرد: آنچه شما در سوئیس پیگیری کردید در جهت منافع مردم لبنان است؛ اما دشمن اسرائیلی تلاش می‌کند موضوع اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب تفاهم اسلام‌آباد را از طریق دیگری دور بزند. 

نبیه بری همچنین بیان داشت: تفاهم واشنگتن بین لبنان و اسرائیل یک توطئه و فتنه است و امام علی (ع) می‌فرمایند فتنه بدتر از قتل است؛ قالیباف و نبیه بری در این گفتگوی تلفنی بر برگزاری سریع‌تر نشست واحد کنترل منازعه برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.