تاریخی، کانادا قانون میزبان جام جهانی را شکست

ورزش سه یکشنبه 07 تیر 1405 - 18:25
برای نخستین بار در تاریخ این رقابت‌ها، یکی از کشورهای میزبان در خاک خود بازی نخواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، کانادایی‌ها پس از دومی در گروه و از دست دادن حق میزبانی، در لس‌آنجلس به مصاف آفریقای جنوبی می‌روند.

کانادا به اولین میزبان در تاریخ جام‌های جهانی تبدیل خواهد شد که در کشور خود بازی نمی‌کند. این اتفاق پیش از این هرگز رخ نداده بود. تمامی کشورهایی که تاکنون میزبانی این تورنمنت را بر عهده داشته‌اند، مسابقات خود را در خانه برگزار کرده‌اند.

 این قاعده طبیعتاً در زمان‌هایی که مسابقات تنها یک میزبان داشت برقرار بود، چرا که تمام ورزشگاه‌ها درون مرزهای همان کشور قرار داشتند؛ اما حتی در زمان میزبانی‌های مشترک نیز این وضع تکرار نشد؛ مانند سال ۲۰۰۲ که کره و ژاپن با وجود اینکه طبق برنامه‌ریزی احتمال خروجشان وجود داشت، هرگز از قلمرو خود خارج نشدند.

2483112

در آن دوره شرایط به گونه‌ای رقم خورد که آن‌ها در مسیر جدول در کشورهای خود باقی ماندند یا اینکه در مراحل حذفی آن‌قدر بالا نرفتند که مجبور به جابه‌جایی از یک کشور به کشور دیگر شوند. اما این بار وضعیت متفاوت است. کانادا که در مرحله گروهی در ونکوور و تورنتو بازی کرده بود، حالا باید برای رویارویی با آفریقای جنوبی به لس‌آنجلس سفر کند.

شکست مقابل سوئیس باعث شد آن‌ها رتبه نخست و در نتیجه حق بازی در خانه را از دست بدهند و به کشور همسایه منتقل شوند؛ جایی که در آن مثل آفریقای جنوبی، یک تیم مهمان و غریبه خواهند بود. این جام جهانی ۴۸ تیمی با سه کشور میزبان، زمینه‌ساز اتفاقات عجیبی مانند این شده است.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.