فیروز فاضلی در آیین اختتامیه همزمان سی ودومین جشنواره تئاتر استان گیلان و سومین دوره جشنواره نمایشنامه نویشی آموزشگاه های آزاد هنری استان که با محوریت بزرگداشت استاد «حبیب پورسیفی» برگزار شد، هنر انسان را در شاد بودن و شاد کردن دانست و اظهار کرد: همواره نام «حبیب پورسیفی» را با کلمه «استاد» شنیدیم و همگان چه در خلوت و چه در جلوت ایشان را استاد خطاب می کنند.
وی با بیان اینکه انسان فقط خودش می تواند دریچه قلبش را به روی دیگران بگشاید، افزود: اگر علاقه واقعی باشد و کسی در قلب انسان جای گیرد، برای همیشه ماندگار می شود و لذا همه انسان ها تلاش می کنند تا در قلب ها جای بگیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جای گرفتن انسان در قلب دیگران را نیازمند ریاضت و کلنجار با خود دانست و تصریح کرد: انسان برای ماندگار شدن در قلب دیگران نیازمند دو بال است و اگر این دو بال نباشد، نمی توانیم وارد حریم قلب ها شویم.
فاضلی، گذشت و ادب را دو بال پرواز انسان دانست و گفت: انسان های بزرگ حاصل گذشت های بزرگ هستند و تنها کسانی می مانند که گذشت داشته باشند. استاد پورسیفی هرگز برای خود چیزی نخواست و در اوج گذشت برای دیگران بود.
وی ادب را وجه ممیزه انسان های فرهیخته و غیر فرهیخته دانست و یادآور شد: استاد پورسیفی این دو خصیصه را برای خودش درونی کرده بود.
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه شاگرد از استاد منش می آموزد، خاطرنشان کرد: باید خاک پای پیشکسوتان باشیم، زیرا تا کسی نشکند، ساخته نمی شود. پیشکسوتان تجربه تاریخی و فرهنگی ما هستند، اما متاسفانه برخی از افراد به جای اینکه روی شانه های پیشکسوتان بالا بروند، می خواهند از آغاز تجربه کنند.
فاضلی، با اشاره به ارسال ۲۴ اثر به سومین دوره جشنواره نمایشنامه نویشی آموزشگاه های آزاد هنری استان و رسیدن هشت اثر به مرحله نهایی، عنوان کرد: جشنواره نمایشنامه نویشی آموزشگاه های آزاد هنری سنتی برای تجلیل از پیشکسوتان عرصه تئاتر است و بعد از سه دوره تبدیل به یک مطالبه شده است.
وی در ادامه به برگزاری سی ودومین جشنواره تئاتر استان گیلان در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: هنرمندان تئاتر در تنگنای بیماری، چراغ تئاتر استان را روشن نگه داشتند و قدمی برای شاد کردن مردم برداشتند.
این مسئول فرهنگی، تئاتر را انفجار خلاقیت در آن دانست و تاکید کرد: امسال این نبوغ و خلاقیت بیشتر شده و شاهد پخش آنلاین اجراها بودیم. خوشبختانه هر اجرای آنلاین حداقل ۲۰۰ بازدیدکننده داشته که نشان دهنده ضرورت اهتمام هنرمندان در استفاده از ابزارهای جدید است.
انتهای پیام