وی کار برای بچهها را سخت دانست و بیان کرد: نحوه مقابله با کودکان مهم است، چرا که در این حوزه باید مسائل جذاب را به زبان کودکانه بیان کرد. عمده کارها در زمینه کودک موفق نیستند چرا که نوع بیان مسائل مشکل دارد؛ عدهای تصور میکنند کار کودک باید با زبانی لوس بیان شود در حالی که این چنین نیست. کودکان اگر احساس کنند توسط تولیدکنندگان آثار جدی گرفته نمیشوند، این آثار را جدی نمیگیرند.
ناصر نصیر درباره تجربه حضور در «کلبه عمو پورنگ» گفت: گروه داریوش فرضیایی، از موفقترین گروههای کودک و نوجوان در سالهای اخیر است. هدف ما جلب رضایت تماشاچی و بهترین منتقدان، تماشاچیان هستند. خوشبختانه این برنامه توانسته است رضایت میزان زیادی از بینندگان را جلب کند به طوری که بینندگان این کار، فقط گروه سنی کودک را شامل نمیشود و بزرگسالان هم بازخوردهای خوبی نسبت به این مجموعه داشتند.
وی درباره علاقه به همکاری با گروه «عمو پورنگ» گفت: علاقهمند به کار با این تیم هستم. بچهها خوراک فرهنگی ندارند و متأسفانه بیشترین غفلت در این حوزه شده است. «کلبه عمو پورنگ» استانداردهای یک برنامه مناسب را دارد.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اشارهای به سختیهای ساخت «کلبه عمو پورنگ» کرد و بیان کرد: حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم زیر دستان چهرهپرداز هستم. علاوه بر آن نگه داشتن حالت چهره و لباس در طول تصویربرداری، از دشواریهای چنین سبکی از برنامهسازی به شمار میرود.
وی با اشاره به چرایی حضور بیشتر در ژانر کمدی، اظهار کرد: روحیهام با کمدی تناسب دارد، ولی معیار انتخابم نیست. ژانر طنز در هر جامعهای به سبب پیچیده نبودن موضوع داستان و فهم سریع توسط مخاطب، بیشتر جا افتاده است. در ایران نیز، به دلیل مشکلات و فشار زندگی روزمره، مردم بیشتر خواهان طنز هستند.
ناصر نصیر ادامه داد: متأسفانه بیننده در ژانر کمدی به دلایلی همچون کاهش سطح کمی و کیفی جواب کافی نگرفته است. شوخیهایی که توسط هنرمندان این ژانر صورت میگیرد، در چندین موضوع خانوادگی و اداری خلاصه میشود و نوآوری در این زمینه وجود ندارد.
وی درباره پروژههای در حال ساخت گفت: در سریال «جشن سربرون» با کارگردانی مجتبی راعی حضور دارم که در بستر جنبش مشروطه ساخته میشود.