به گزارش خبرگزاری تسنیم «پرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ امروزه بازی های رایانه ای، در تمام ساحت های فضای مجازی حضور جدی پیدا کرده و تاثیرات فرهنگی این رسانه به دلیل افزایش گستره مخاطبان آن روز به روز افزایش می یابد. از سوی دیگر بازی های رایانه ای به مثابه یک صنعت و بستر جدید خلق ثروت و اشتغال به عنوان پیشران اقتصاد دانش بنیان نقش بسزایی ایفا می نماید. بنابراین سیاستگذاری و مدیریت صحیح آن می تواند منجر به پی ریزی فضایی جدید مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی و اقتصاد مقاومتی گردد.
در این راستا شورای عالی فضای مجازی در جلسه بیست و ششم مورخه 25 آذر 1394 سیاست های حاکم بر برنامه ملی بازی های رایانه ای را ابلاغ نمود و اقدامات کلانی را عرصه های آموزش و پرورش، فرهنگ سازی و آموزش عمومی، توسعه فضای کسب و کار، ساماندهی مجوزها، حمایت، نظارت، اصلاح و تنقیح قوانین بر عهده دستگاه ها و نهادهای مختلف قرار داد این اقدامات عبارت است از:
1. عرصه آموزش و پژوهش
نهاد متولی:وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای
نهاد متولی:وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حوزه علمیه
2. فرهنگ سازی و آموزش عمومی
نهاد متولی: سازمان صداوسیما، شهرداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
3. توسعه فضای کسب و کار
نهاد متولی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
4. ساماندهی مجوزها
ساماندهی شرکت ها، موسسات و سایر اشخاص حقوقی و حقیقی تولید کننده و توزیع کننده بازی های رایانه ای از نظر استانداردها، مسئولیت اجتماعی و سایر موضوعات مربوط از طریق صدور مجوزهای لازم، پیشنهاد خسارات، حق امتیاز و غیره
نهاد متولی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
5. حمایت ها
نهاد متولی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نهاد متولی: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نهاد متولی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت معدن تجارت
6. نظارت
نهاد متولی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
7. اصلاح و تنقیح قوانین
نهاد متولی: قوه مجریه، مجلس شورای اسلامی
نهاد متولی: قوه مجریه، مجلس شورای اسلامی
طبق سند ملی بازی های رایانه ای سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نهادهای همکار جهت تحقق این اقدامات معرفی شده اند.
از همین پرونده بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/