علی محمد حاضری ، درباره اینکه حدود ۱۰۰ روز از روی کار آمدن دولت میگذرد و رئیسجمهور هم در دوران رقابتهای انتخاباتی وعده داده بود که پایان هر ۱۰۰ گزارشی از عملکردش به مردم ارائه خواهد داد، آیا اتفاقی افتاده است که قابل بیان باشد، گفت: دولت ظاهراً هیچ موضع روشنی در قبال برجام و سیاستخارجیاش تاکنون نتوانسته است اتخاذ کند و این بلاتکلیفی مشخص نیست حقیقی است یا اینکه تعمداً اتفاق افتاده است.
این فعال سیاسی اصلاحطلب خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی روی سیاست خارجی اثر و سایه خودش را روی بازار گذاشته است و اگر دولت نتواند تکلیفش را روشن کند، روزبهروز شرایط بدتر خواهد شد.
وی تاکید کرد: به نظر میرسد تیم اقتصادی دولت برخلاف آنچه که از قبل تصور میشد و آنها ادعا میکردند، هیچ برنامه روشنی ندارند و تازه امروز بررسی میکنند چه باید انجام دهند و آن چند هزار صفحه برنامه را که میگفتند نوشتهاند، داخل صندوق گذاشتند.
حاضری یادآور شد: این دولت همانند جریان و دولت احمدینژاد که در سفرهای استانی و جلسات حضوری فیالمجلس درباره همه چیز تصمیمگیری میکرد، از همین منطق استفاده میکند، درصورتی که اگر دولتی طرح و برنامه داشته باشد، هیچگاه به تصمیمات در سفرهای استانی و جلسات فیالمجلس پناه نخواهد برد.
وی تاکید کرد: سفرهای استانی و تصمیمگیریهای متناسب با اظهاراتی که مطرح میشود، در تضاد با یک برنامه منسجم و از قبل طراحی شده است و این بدین معناست که واقعا برنامهای در کار نبوده و نیست و اظهارات قبلی غیرواقعی است و یا به معنای این است که این سفرهای استانی یک نمایش پوپولیستی است که در تعارض با برنامههای مطرح شده است.
این فعال سیاسی اصلاحطلب بیان کرد: امروز باتوجه به شرایط، بازار و جامعه درحال حاضر هیچگونه واکنش مثبتی به مواضع دولت و اقدامات اقتصادی صورت گرفته ندارند که این امر نشان میدهد دولت نتوانسته اثر مثبتی روی اینها بگذارد، زیرا شواهد نشان میدهد مشکلات اگر تشدید نشده باشد، کاهش هم پیدا نکرده است.
وی درباره اینکه مشاهده میکنیم مجلسی که خود را همسو با دولت معرفی میکرد الان دست به نقد دولت زده است آیا این همسویی در آینده به مشکل برخورد خواهد کرد، گفت: همسویی به قوت خودش باقی است چراکه گرایشها و اهداف تفاوتی با یکدیگر ندارد اما راهحلها مشترک نیست که این امر باعث بلاتکلیفی میشود.
حاضری تاکید کرد: هنگامی که طرح و راهحلی برای مسائل وجود ندارد، خودبهخود اختلافنظر به وجود میآید اما این به معنی نقد همسویی نیست، اما آدمهای همسو هم هنگامی که ندانند چه کاری قرار است انجام دهند، دچار تعارض میشوند.
216