حمایت از بازی‌سازان داخلی برای تولید محتوای فاخر درباره قهرمانان انقلاب

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 08 دی 1400 - 20:33
مدیر مرکز بازی و نرم افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج، حاج قاسم سلیمانی را ابرقهرمان واقعی ایرانی خواند و تاکید کرد: حاکمیت باید با سرمایه‌گذاری کلان و برنامه بلندمدت از بازی‌سازان داخلی برای تولید محتوای فاخر درباره قهرمانان انقلاب حمایت کند.
حمایت از بازی‌سازان داخلی برای تولید محتوای فاخر درباره قهرمانان انقلاب

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی، مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج گفت: دنیای غرب که با فقدان قهرمانان واقعی روبه‌رو است، قهرمانان خیالی تولید می‌کند و آنان را با شخصیت‌پردازی قوی و سرمایه‌گذاری کلان، از متن کتاب‌ها بیرون کشیده و در بستر فیلم، سریال و رسانه‌های دیجیتال یک آمریکای قدرتمند را به جهانیان معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما با داشتن صدها قهرمان واقعی در طول تاریخ و ابرقهرمان‌هایی چون حاج قاسم سلیمانی، عملا نه منابع مکتوب و هنرمندانه قابل توجهی برای معرفی آنان تولید کرده‌ایم و نه برنامه بلندمدت و جدی برای تولید هدفمند محصولات فرهنگی و هنری درباره این سرافرازان داشته‌ایم؛ در حالیکه حاکمیت با سرمایه‌گذاری کلان باید برای چنین تولیداتی از هنرمندان حمایت کند.

عباسی سپس با بیان اینکه برای معرفی شخصیت و ویژگی‌ قهرمانانمان نباید از امکانات و ابزارهای ارزشمند بازی‌های رایانه‌ای غافل شویم، اظهار کرد: هرچند برگزاری چنین رویدادهایی ارزشمند است اما پروژه‌های بزرگ و عظیم به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان در دل چنین رویدادهایی صورت نمی‌گیرد. سرمایه‌گذاری کلان و قابل توجه در تولیدات فاخر فرهنگ‌ساز، هم اقتصاد بازی‌سازی یک کشور را حفظ و هم فرهنگ مدنظر تولیدکنندگان محتوایش را در جوامع مختلف ترویج می‌کند.

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج همچنین درباره نقش سازمان مطبوعش در رویداد تولید محتوای قهرمان من تصریح کرد: موضوع حضور اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی‌سازی رایانه‌ای با توجه به اهمیت آن‌ها به پیشنهاد سازمان سراج به این رویداد اضافه و این سازمان متعهد به تنظیم و اجرای ساختار رقابتی آن شد.

وی انتخاب مخاطب کودک و نوجوانان به عنوان جامعه هدف رویداد قهرمان من را هوشمندانه دانست.

به اعتقاد عباسی، تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان موضوع مغفول مانده‌ای است و این رویداد تلاش می‌کند ضمن ساماندهی تولیدات این حوزه، تولیدکنندگان محتوا را نسبت به تولیدات مخصوص کودکان و نوجوانان حساس کند.

او با اشاره به اینکه بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای دوسویه که مخاطب را در هر لحظه با داستان و روایت خود درگیر و همراه می‌کند، برای انتقال فرهنگ بسیار حائز اهمیت هستند تصریح کرد: در حالیکه دشمنان قسم خورده ما از این ابزار با تمام توان و به بهترین شکل ممکن بهره می‌برند و سبک زندگی مدنظرشان را در قالب بازی، به کودکان و نوجوانان دیگر کشورها دیکته می‌کنند و بسیار هم در این راه موفق بوده‌اند، قطعا جا دارد که متخصصان کشور ما نیز با برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب از امکانات پر شمار این ابزار در ترویج فرهنگ، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان جامعه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، رویداد «قهرمان من» به همت مجامع تخصصی فعالان دیجیتال کودک و نوجوان و ناشران دیجیتال اسلامی، با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فضای مجازی صداوسیما، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همراه اول، سازمان سراج، انارستان، مؤسسه‌ی فهم و خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری است.

علاقمندان به شرکت در این رویداد که با هدف معرفی مکتب حاج قاسم به کودکان و نوجوانان برگزار شده، می‌توانند آثار خود را تا دهم دی‌ ماه به دبیرخانه مجازی آن به نشانی www.platzaar.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.