به گزارش ایسنا، مهدی هادیان، پژوهشگر روابط بینالملل در یادداشتی با اشاره به گزارش یک روزنامه هندی درباره آزار و اذیت مسلمانان میافزاید: روزنامه هندی سیاست دیلی (نشریهای که در حیدرآباد هند منتشر می شود) در گزارشی با مرور سیر زمان بندی شده آزار و اذیت علیه مسلمانان هند در سال 2021، نوشته است: با تقویت هندوتوا، مسلمانان در سراسر هند با آزار و اذیت و تبعیض در جبهه های مختلف از حمله فیزیکی گرفته تا اختلال در برگزاری نماز و غیره مواجه شده اند. جدای از خشونت، آنها با اتهامات «جهاد اقتصادی»، «جهاد عشق»، «جهاد زمین»، «جهاد کرونا» سر و کار داشته اند. این فهرست به همان اندازه که نگرانی و اضطراب را برای شهروندان مسلمان مقیم این کشور ایجاد می کند، بی پایان است. جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در هند در سال 2021 به طور تصاعدی افزایش یافته است و هر ماه حداقل پنج مورد جنایت چشمگیر در مناطق مختلف این کشور رخ داده است. سیاست دیلی، فهرستی از انواع و اقسام تبعیض هایی که علیه پرجمعیت ترین اقلیت این کشور اعمال می شود، تهیه کرده است.
در حالی که همه انواع تبعیض، آزار و اذیت، قساوت و بی رحمی علیه مسلمانان در هند تحت یک دسته بندی به نام تبعیض و دیگر عناوین قرار می گیرند، شایان ذکر است که ماهیت یک جنایت با جنایت دیگر متفاوت است. البته ناگفته نماند که این جنایات ناشی از دشمنی علیه مسلمانان بوده و به طور کلی توسط رویکرد هندوتوا تسریع و کمک شده است.
ایجاد اختلال در برگزاری نماز
شاید نفرت انگیزترین نمایش تبعیض و آزار و اذیت علیه مسلمانان، اختلال در برگزاری نماز است که در اکتبر 2021 آغاز شد و هنوز ادامه دارد. جناح راست هندو در چند ماه گذشته هر هفته نماز جمعه را در گورگائون (Gurgaon) مختل کرده است. گروه های هندوتوا از سال 2018 نسبت به انجام نماز در مکان های عمومی شهر اعتراض کرده اند. در نتیجه، 37 مکان برای اقامه نماز مسلمانان که توسط مدیریت شهری تعیین شده بود، پس از آن که سازمانهای تندرو و راستگرا هفته به هفته هرج و مرج ایجاد میکردند، به 20 مکان کاهش یافت.
خشونت پلیس با مسلمانان
در ماه می سال گذشته، دو مسلمان 17 ساله در شهر آننائو در نزدیک لکهنو در مدت ده روز تحت شکنجه زندان قرار گرفتند و در نهایت در نتیجه جراحات وارده از پای درآمدند. در همین ماه، مردی 42 ساله در بلندشهر به اتهام ذبح غیرقانونی پس از نیمه شب و هنگام مراجعه پلیس به منزلش توسط پلیس از پشت بام منزلش به پایین پرتاب شد. سمیه، دختر هشت ساله محمد عقیل قریشی، اظهار داشت که وی هنگام وقوع این حادثه در تراس بوده و مدعی شده است که پلیس از پدرش تقاضای پول کرده و زمانی که او نپذیرفت، شروع به ضرب و شتم او با قنداق تفنگ کردند و قبل از اینکه او را از تراس پرت کنند، او را با پاهایش نگه داشت. در دسامبر همین سال نیز، یک مرد مسلمان در ارتباط با یک پرونده سرقت باتری خودرو به مدت سه روز در ایستگاه پلیس ورتور در ایالت کارناتاکا بازداشت شد. او گفت دستش بر اثر عفونت ناشی از جراحات وارده در حین شکنجه در بازداشتگاه پلیس قطع شد. در همین ماه، توصیف پاشا 23 ساله در بازداشت مجبور به نوشیدن ادرار شد. او گفت که سه پاسبان حداقل 30 بار با چوب کریکت او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و وقتی از آنها آب خواست، او را وادار به نوشیدن ادرار کردند.
حملات اوباش به مسلمانان ماهشپور
در ماه مارس، مبارک خان 26 ساله به اتهام سرقت یک لاستیک موتورسیکلت در روستای ماهشپور، به میله ای بسته شد و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در اکتبر، گروهی مسلح به میله های آهنی، به یک خانواده مسلمان پس از اینکه آنها از دور شدن از روستای Pewday در مادیا پرادش که اتفاقاً منطقه تحت سلطه هندوها است، خودداری کردند، حمله کردند. گفته می شود این خانواده آهنگر تنها خانواده مسلمان روستا هستند که دو سال پیش به آنجا نقل مکان کردند. با این حال، پلیس علیه این خانواده FIR تشکیل داد. (گزارش اطلاعات اولیه (FIR) یک سند مکتوب است که توسط پلیس هنگام دریافت اطلاعات در مورد ارتکاب یک جرم قابل تشخیص تهیه می شود. گزارشی از اطلاعاتی است که در مقطع زمانی ابتدا به پلیس می رسد و به همین دلیل به آن گزارش اطلاعات اولیه می گویند). در نهایت، پس از مداخله احتسان هاشمی، وکیل دیوان عالی کشور، یک FIR علیه حمله اوباش به ثبت رسید. به نقل از این وکیل، این اولین بار نیست که پلیس ایندور (شهری در مادیا پرداش) در تلاش برای محافظت از متهم است. در مورد پرونده تسلیم علی، فروشنده النگو، پلیس نیز به همین شیوه عمل کرد. در همین ماه در مورد دیگری، در طول جشنواره ناوراتری، ویشوا هندو پریشاد (یک سازمان هندوی تندروی هند است که بر اساس ناسیونالیسم هندو بنا شده است.) پوسترهایی را در محل خاص و مورد نظری در مادیا پرادش نصب کرد که در آن نوشته شده بود: «ورود غیر هندوها ممنوع است». و هنگامی که یک پسر مسلمان در آن محل توسط یک هندو دیده شد. مشاجره و نزاع بالا گرفت. در نوامبر نیز، داستان مرد 22 ساله معلول ذهنی وجود دارد که گفته می شود به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ریش هایش توسط مهاجمانش کشیده شد، نمونه هولناک دیگری است. در همین ماه، چند تاجر کشمیری و چند کارگر مهاجر دیگر مجبور شدند در جارکند شعار «جای شری رام» و «پاکستان مرده آباد» سر دهند. چهار نفر از آنها بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
هندوهای مخالف ذبح گاو
در ماه می، محمد شاکر، یک فروشنده گوشت در مرادآباد اتارپرداش، توسط شخصی که خود را مخالف ذبح گاو می نامد، بی رحمانه با یک چوب بزرگ مورد حمله قرار می گیرد. در حالی که پلیس برای مهاجمان پرونده تشکیل داد، پرونده متقابلی نیز برای قربانی به اتهام «شیطنت با کشتن حیوان» تشکیل و او را نیز دستگیر کرد. اما مهاجمان او دستگیر نشدند. در ژوئن، در روستای تومالا در اتارپرداش شیرخان با نام مستعار شرا (Shera) در حمله گروهی از اهالی روستای تومالا که اطلاعاتی مبنی بر قاچاق گاو به دست آورده بودند به ضرب گلوله کشته شد و شش نفر از همدستان وی مجروح شدند. پلیس ادعا کرد که دو نفر از مجروحان "سابقه قاچاق گاو" داشتند. در سپتامبر، دو مرد مسلمان به دلیل اینکه مظنون به حمل گوشت گاو در ماتورا بودند، مورد حمله قرار گرفتند. متعصبان هندو و کسانی که بر حفاظت از گاو تعصب داشتند این عمل را انجام دادند. پلیس اما قربانیان را جریمه کرد و پس از انتقال آنها به بیمارستان، آنها را دستگیر کرد.
سخنان کینه توزانه ضد مسلمانان
در نوامبر، یک رهبر هندوتوا به نام راجیو برهمارشی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که سلاح ها به هر گوشه از هندوستان خواهد رسید. من به ارسال اسلحه به هر خانه برادران هندو خود در گوشه و کنار سراسر هند شروع کرده ام. اسلحه ای در دست خدایان من است، اسلحه را در معابد نگه دارید. در دسامبر، گردهمایی سه روزه ای را در هاردیوار در اوتاراکند ترتیب دادند که شاهد درخواست رهبران هندوتوا برای حمله به اقلیت ها، به ویژه مسلمانان، و فضاهای مذهبی آنها بود.
هدف قرار دادن مساجد
در اکتبر، بنا بر گزارش ها، بیش از 20 مرد نقابدار متعلق به یک گروه هندوتوا، یک زیارتگاه مسلمانان، موسوم به حضرت بهدا پیر درگاه شریف، را در منطقه نیموچ در مادیا پرادش تخریب کردند. مهاجمان از مواد منفجره استفاده کردند و به سازه آسیب رساندند و همچنین خادم آن، نور شاه را زخمی کردند. زیارتگاه در این حمله آسیب جزئی دید. بر اساس گزارش ها، اوباش بروشوره های از خود به جا گذاشتند که در آن گفته شده در صورت بازسازی مقبره، مسلمانان را به قتل خواهند رساند. در همین ماه، بنا بر گزارش ها درگاه روزا روزی بنای یادبود سوجالی متعلق به قرن پانزدهم مورد هتک حرمت قرار گرفت. همچنین در موردی دیگر، شش مسجد توسط گروههای افراطی در تریپورا تخریب شدند و ادعا شد که این اقدام به تلافی خشونتهای ضد هندو در بنگلادش است. حتی برخی دیگر از مساجد نیز مورد هتک حرمت قرار گرفتند. گفته می شود که سازمان های هندوتوا، مانند ویشوا هندو پریشاد و سازمان آر. اس.اس دهها مغازه و منزل متعلق به مسلمانان را تخریب کردند اقدامی که به سایر بخش ها نیز تعمیم داده شد.
تهدیدها
در سپتامبر، یک مرد مسلمان و یک زن هندو که همراه هم بودند توسط دو مرد در بنگلور کارناتاکا مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. مرد مسلمان فقط در حال پیاده کردن همکار خود در درب منزلش بود که دو مرد جلوی آنها را گرفتند و از او پرسیدند که چرا این زن هندو با یک مرد مسلمان سفر می کند. در موردی دیگر، یک کلیپ در شبکه های اجتماعی که در آن شعارهایی در حمله به مسلمانان سر می دهند و آنها را خائن می دانند در اواخر اکتبر منتشر شد. در این ویدئو یک گروه هندوتوا شعار سرداده : «اگر می خواهید در هند بمانید، باید جای شری رام بگویید» یکی از شعارهایی بود که آنها برای تهدید جامعه مسلمانان هند به کار بردند. در اواخر نوامبر، ویدئویی از یک مرد افراطی در فضای مجازی پخش شد که در حال تهدید یک فروشنده مسلمان که بریانی در منطقه ای در دهلی می فروخت، پخش شد. گزارش شده است که آن مرد خود را یکی از اعضای سازمان تندروی هندو باجرانگ دال معرفی کرده و مغازه دار را تهدید کرده است که تجارت خود را بسته نگه دارد.
گزارش سیاست دیلی البته تنها شمه ای از جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در هند در سال 2021 است، به گفته خواجوی کرمانی، شاعر فقید قرن هفتم این روزها در میان سکوت همراه با تایید دولت افراطی هند، «آن سرکشان هندو وان هندوان جادو/ راه خطا گشاده چشم صواب بسته» اند.
انتهای پیام