هزینه ۴ هزار و ۳۰۰ میلیاردی بازیکنان ایرانی برای محتوای دیجیتال

خبرگزاری مهر دوشنبه 25 بهمن 1400 - 17:43
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بازیکنان ایرانی برای سخت افزار و نرم افزارهای دیجیتال چهار هزار و 300 میلیارد تومان هزینه می‌کنند که لزوم اولویت بخشی به این صنعت را نشان می‌دهد.
هزینه ۴ هزار و ۳۰۰ میلیاردی بازیکنان ایرانی برای محتوای دیجیتال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نشستی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سواد بازی‌های دیجیتال در میان خانواده‌ها، پیشنهاد اجرای طرح‌های مشترک با محوریت کتاب و کتابخانه را بررسی کردند.

سید صادق پژمان در این نشست با تاکید بر جایگاه این بنیاد به‌عنوان متولی حوزه‌های رگولاتوری، حمایت، نظارت و سیاست‌گذاری در زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال کشور گفت: بعد از گذشت بیش از یک دهه از تأسیس بنیاد، اقدامات مختلفی در زمینه تولید، سرمایه‌گذاری و حمایت از بازی‌ها، آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این زیست‌بوم و نظارت و اجرای قانون صدور پروانه انتشار بازی‌ها و ترویج سواد مصرف بازی انجام شده است.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به هزینه‌کرد ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی بازیکنان ایرانی برای سخت‌افزار و نرم‌افزار بازی‌های دیجیتال، با استناد به نتایج آخرین پیمایش بنیاد از شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی در ایران در سال ۱۳۹۸ افزود: این گردش مالی نشان می‌دهد سهم اقتصادی بازی در عرصه صنایع فرهنگی دیگر نظیر سینما و موسیقی بیشتر است که این مساله، لزوم اولویت‌بخشی به این صنعت را در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کشور نشان می‌دهد.

پژمان گفت: سابقه همکاری بنیاد با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری جایزه بازی‌های جدی و حمایت نهاد از منتخبان این رویداد طی چند دوره برگزاری، شکل گرفته اما برنامه‌ریزی ما این است که با گسترش اقدامات مشترک، سطح همکاری دو مجموعه را توسعه دهیم.

مدیرعامل بنیاد با اشاره به وجود ظرفیت برگزاری پویشی مشترک میان دو مجموعه با رویکرد فرهنگ کتابخوانی از طریق بازی‌های پرمخاطب ایرانی گفت: در حوزه‌های ترویج سواد مصرف بازی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت بازی با توجه به ظرفیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور می‌توان برنامه‌ها و طرح‌های مشترکی اجرا کرد.

آموزش سواد بازی به کارکنان و مخاطبان کودک کتابخانه‌های عمومی، بررسی استفاده از شخصیت آقا و خانم کتابدار در تولید بازی رایانه‌ای، بررسی ظرفیت کتابخانه‌های نهاد برای راه‌اندازی گیم‌نت، ارتباط دو سویه با دانشگاه در جهت تهیه تدوین استاندارد لازم جهت طراحی بازی با محور کتاب و کتابخانه، استفاده از ظرفیت‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی دو دستگاه در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و بازی و تهیه تفاهم‌نامه‌ای مشترک برای استفاده از ظرفیت نهاد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج فرهنگ مطالعه از دیگر بخش‌های این نشست بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.