به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسین محمدی فام، ذاکر اهل بیت علیهمالسلام و سخنران در یازدهمین شماره سلوک حسینی با بیان اینکه در کربلا جریان حق و جریان باطل با هم به جدال و مبارزه پرداختند؛ تصریح کرد: در کربلا سیاست حق، با سیاست باطل درگیر شد و محوریت این بحث این بود که «امامت مسلمین به دست چه کسی باشد؟» والا در جنگ کربلا هر دو طرف نماز میخواندند و روزه میگرفتند.
وی با تاکید بر اینکه آن چیزی که آنها را در مقابل یکدیگر قرار داد، خط سیاسی بود؛ اظهار داشت: این مقاتله را باید درست تحلیل کنیم. چراکه شهادت حضرت سیدالشهدا(علیهالسلام) گردن بنی امیه است و نباید گردن تقدیر الهی انداخت و آن را بهانه کنیم.
این ذاکر اهل بیت(علیهمالسلام) با تاکید بر اینکه برخی در تاریخ میخواستند تقابل حق و باطل در کربلا را به دعوای عقل و عشق تقلیل پیدا کند؛ ابراز داشت: در برخی موارد گفته شده امام حسین(ع) عاشق بود که میخواهد به وصال خودش یعنی خداوند برسد و عقل هم روبروی او بود، اما امام حسین(ع) بین عقل و عشق، عشق را انتخاب کرد.
محمدی فام تصریح کرد: برخی شعرا در نفی عقل بسیاری شعر سروده اما جملهای علیه بنی امیه به دنیا آورده است، بنابراین این شاعر در خط زیارت عاشورا نیست.
وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا با اسم، خط دشمنان را مشخص میکند؛ خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا دقیقاً یک زیارت سیاسی است و نشان میدهد که دو جریان مقابل یکدیگر ایستادهاند برای همین یک طرف را لعن میکند.
این ذاکر اهل بیت (علیهمالسلام) با طرح سوالی مبنی بر اینکه وقتی کربلا و علت شهادت امام حسین علیه السلام سیاسی است؛ آیا میشود هیئات امام حسین(ع) سیاسی نباشد؛ تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هیئت سکولار نداریم؛ یعنی هرکسی به امام حسین(ع) معتقد است به اسلام سیاسی معتقد است.
انتهای پیام/