قیام امام حسین(ع)، صف طیبان و خبیثان را از یکدیگر جدا کرد

خبرگزاری فارس یکشنبه 16 مرداد 1401 - 09:07
قیام امام حسین(ع)، صف طیبان و خبیثان را از یکدیگر جدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امام‌جمعه موقت اصفهان شامگاه شنبه  پیرامون اهداف امام حسین(ع) از قیام‌شان اظهار داشت: اهداف امام حسین(ع) از قیام متعدد است و اگر قصد داریم به آن‌ها دست پیدا کنیم، نیاز است به جملات گوناگون ایشان توجه کنیم.

وی با یادآوری اینکه اگر بخواهیم به‌طور کلی نگاه کنیم، این نکته مطرح است که در زمان قیام امام حسین(ع) تمام دین در معرض خطر بود، افزود: پس از شهادت امام علی(ع)، مردم از دین فاصله گرفتند و یزید نیز کل دین را زیر سؤال برد، در نتیجه امام به راحتی می‌توانستند باطل بودن او را نشان دهند.

مهدوی با اشاره به آیات ۱۷۸ و ۱۷۹ سوره آل عمران عنوان کرد: امروز گاهی افراد بیان می‌کنند چرا کفار مشکلات کم‌تری دارند و این آیه به ما می‌آموزد اگر کافر مهلت پیدا می‌کند به سود او نیست بلکه این مهلت برای افزوده شدن به گناهان او است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یزید دو جنایت بزرگ شامل شهادت امام و تخریب کعبه کرد، یادآور شد: یزید نمی‌دانست با شهادت امام(ع)، خون ایشان در رگ برخی افراد می‌رود و مجدد کعبه را می‌سازند.

وی اظهار کرد: همچنین بار دیگر توسط یزدید قتل عام مردم مدینه رقم خورد و حدود ۸٠٠ نفر به شهادت رسیدند اما شاهد بودیم خدا او را در آن مرحله عذاب نداد.

مهدوی با تأکید بر اینکه اگر گناه کردیم و خدا فوری مجازات‌مان نکرد، جسارت نکنیم، آن گناه را مجدد تکرار نکنیم و کوچک نشماریم، گفت: باید بدانیم این فرصت، مهلتی است که خدا به ما داده و گاهی ستار بودن خدا است که باید دقت کنیم این مورد ما را جسور نکند.

امام جمعه موقت اصفهان با یادآوری اینکه امام حسین(ع) به نسل بعدی بیان می‌کنند من شهید می‌شوم و افرادی که زنده می‌مانند برنده جنگ نیستند بلکه این سنت خدا است، خاطرنشان کرد: در حالات عادی، مؤمنان و غیرمؤمنان کنار یکدیگر هستند و در امتحانات الهی است که خبیث و طیب از هم جدا می‌شود و در هشت سال دفال مقدس نیز شاهد این موضوع بودیم.

مهدوی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قرائت آیات سوره آل عمران قصد داشتند این نکته را بیان کنند که با قیام‌شان، افراد خبیث و طیب از یکدیگر جدا می‌شوند، اظهار داشت: در زمان قیام امام حسین(ع)، حاضران دو دسته بودند؛ اول افرادی که به‌علت وجوب حاضر شدند و عده‌ای به‌دلیل عشق به امام و شب عاشورا، امام حتی این فراد را هم از یکدیگر جدا کردند و وجوب را برداشتند تا صرفا عشاق در میدان بمانند. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

منبع خبر "خبرگزاری فارس" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.