به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شرکت ادوبی تاکنون بهطور عمده در زمینه طراحی گرافیک و ابزارهای اصلاح تصویر فعالیت داشته است ، اما به تازگی مجموعهای از ابزارهای نرمافزاری جدید را منتشر کرده که طراحی شدهاند تا ساخت اشیاء سه بعدی دیجیتال برای کمپینهای بازاریابی، بازیهای ویدیویی و متاورس را راحتتر کنند.
ابزار جدید ۳D Capture به کاربران اجازه میدهد با هر دوربینی از جمله دوربین موبایل خود مجموعهای از تصاویر را از اشیاء جهان واقعی تهیه کنند ، سپس نرمافزار این تصاویر را با هم ترکیب کرده و آنها را به اشیاء دیجیتال سه بعدی تبدیل میکند.
برای مثال یکی از کاربردهای اولیه این نرمافزار میتواند در دنیای تجارت الکترونیک باشد. یک فروشنده کفش میتواند با واقعیت افزوده به کاربران اجازه دهد کفشهای مختلف را امتحان کنند تا ببینند هر محصول روی پای آنها چه شکلی به نظر میرسد.
«فرانسیوس کاتین»، مدیر ارشد بازاریابی اشیاء سه بعدی و متاورس در شرکت ادوبی میگوید: «فقط با واقعیت افزوده و اشیاء سه بعدی است که میتوانید چنین کاری انجام دهید.»
دومین ابزاری که ادوبی با نام Substance ۳D Modeler منتشر کرده است ، به هنرمندان اجازه میدهد در هنگام اصلاح یک شیء سه بعدی روی کامپیوتر، به راحتی به فضای هدستهای واقعیت مجازی بروند و با دستان خود آن شیء را ویرایش کنند.
این نرمافزار به هنرمندان مجازی اجازه میدهد حسی شبیه مجسمهسازان داشته باشند و بتوانند اشیاء مورد استفاده خود را در دست بگیرند. چنین قابلیتی به خصوص در زمینه ساخت اشیاء ملموس مثل اتومبیلها به کار میآید.
کاتین میگوید: با این ویژگی میتوانید ضمن دسترسی به دقتی که در نرمافزارهای کامپیوتری وجود دارد، اشیاء را از نزدیک و از زوایای مختلف ببینید.
ادوبی در سالهای اخیر سرمایهگذاریهای زیادی در زمینه محتواهای سه بعدی داشته و عملا وارد رقابت با شرکتهایی مثل Unity Software شده است. با توجه با این که متاورس احتمالا در جهان آینده اهمیت زیادی خواهد داشت، این تصمیم منطقی و هوشمندانه به نظر میرسد.