به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود عالی شنبه شب در اجتماع امام رضاییها که در مسجد امام حسن عسگری (ع) قزوین برگزار شد اظهار کرد: اصحاب و مقربان هر معصوم و امامی وظیفه دارند مأموریت و رسالت آن معصوم و امام (ع) را شناخته و در راستای آن مأموریت به او کمک کند.
وی با بیان اینکه اصحاب امام حسن (ع) باید در راستای رسالت این امام حرکت کنند و اصحاب امام حسین (ع) نیز باید در راستای ان مأموریت حرکت کنند، افزود: اصحاب ائمه در برخی مواقع این رسالت خود را گم کرده و مثلاً در زمان امام حسن (ع) از او انتظار جنگ داشتند و هرچه امام (ع) میفرمودند امروز موقعیت جنگ نیست برخیها تندتر از امام بودند و زیر بار نمیرفتند و یا در زمان امام حسین (ع) نیز برخیها به امام (ع) خرده میگرفتند که چرا صلح نمیکنید.
این استاد حوزه با بیان اینکه هنر اصحاب هر امام (ع) این است که بداند رسالت امام زمان خود چیست و در راستای همان مأموریت به او کمک کند، تصریح کرد: هنر حضرت معصومه (ع) و یا حضرت ابوالفضل (ع) این بود که رسالت امام عصر خود را شناخته و در راستای این رسالت حرکت کرده و به او کمک کردند.
وی اضافه کرد: یکی از رسالتهای امام رضا (ع) گسترش جغرافیای تشیع و توسعه مکتب اهل بیت در جغرافیای زمین بود و با هجرت به ایران تشیع را به ایران کشاند.
حجتالاسلام عالی بیان کرد: تا پیش از حضور امام رضا (ع)، شیعه در ایران به صورت پراکنده بود اما با آمدن امام هشتم (ع) و با سخنرانی و مشاهده رفتار و سیره این امام خیلی از مردم ایران جذب تشیع شدند.
وی با بیان اینکه کاروان حضرت معصومه (ع) و کاروان حضرت احمدابن موسی (س) مکمل این رسالت امام رضا (ع) بودند، عنوان کرد: هنر یار امام این است که مکمل او بوده و در مسیر رسالت امام حرکت کند.
باید رسالت امام عصر خود را بشناسیم
این استاد حوزه با تاکید بر اینکه امروز نیز ما باید رسالت امام عصر خود را بشناسیم تا در راستای همان رسالت به او کمک کنیم، گفت: بزرگترین مأموریت امام زمان (عج) آماده سازی ظهور خود است.
وی اظهار کرد: ما هرچه در توان داشته باشیم برای ظهور انجام میدهیم چون معتقدیم مؤمن وظیفه دارد زمینه حکومت امام زمان (عج) را فراهم کند پس طبیعتاً خود امام زمان (عج) که بزرگترین مؤمن است بیشترین تلاش را برای ظهور خود انجام میدهد.
حجتالاسلام عالی با بیان اینکه آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) به دو صورت فردی و اجتماعی است، افزود: آمادگی فردی به معنای صالح بودن، با تقوا بودن فرد، معرفت نسبت به امام و امیدوار بودن فرد به آینده است اما برای ظهور کافی نیست و چه بسا در طول تاریخ انسانهای صالح بزرگی بودند اما امام زمان (عج) ظهور نفرمودند.
وی تاکید کرد: آمدن حضرت برای جامعه جهانی و ظهور او آمادگی جمعی میخواهد و جامعه مخصوصاً جامعه شیعه باید آماده و تحمل ظهور را داشته باشد.
جامعه شیعه باید تحمل ولایت اجتماعی را داشته باشد
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) زمان حاکمیت عقلانیت، اخلاق، معنویت، عدالت و قانون است، خاطرنشان کرد: حرف زدن از قانون و عدالت آسان است اما پیاده کردن آن در جامعه نیازمند تحمل است و از این رو جامعه مخصوصاً شیعیان که حلقه اصلی اصحاب آن حضرت هستند باید تحمل این ظهور را داشته باشند.
وی گفت: غیبت امام زمان (عج) به قدری طول خواهد کشید که حداقل جامعه شیعه تحمل ولایت اجتماعی حضرت را داشته باشد.
حجتالاسلام عالی اظهار کرد: در روایات آمده است که قبل از ظهور امام زمان (عج) شیعه باید یک مرتبه حاکمیت ولی خدا را حول محور ولایت که شجاعترین، صادقترین و دین شناس ترین و با بصیرت ترین فرد در زمان خود است تمرین کند.
امام خمینی (ره) ولایت فردی به ولایت اجتماعی سوق داد
وی با بیان اینکه روایت متعددی وجود دارد که پرچم حکومت شیعی از ایران بلند میشود، افزود: هنر حضرت امام (ره) این بود که شیعه را از ولایت فردی به مرحله ولایت اجتماعی سوق داد.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ایران ما تا قرنها قبل از انقلاب ولایت داشته و مردم شیعه بودند اما زیر پرچم کفر زندگی میکردند و این یعنی ولایت اجتماعی و سرپرستی جامعه با کفر بود و سرپرستی جامعه با کسی بود که بدون مشروب نمیتوانست بخوابد.
وی با بیان اینکه جزو کشورهایی بودیم که وحشی محسوب میشدیم و مستشاران غربی در ایران حق توحش دریافت میکردند، عنوان کرد: هنر شهدای انقلاب و امام شهدا این بود که ولی شیطان را کنار زده و ولی الله جای او نشست و شیعه ولایت اجتماعی پیدا کرد.
حجتالاسلام عالی تاکید کرد: شیعه در طول تاریخ ولایت اجتماعی نداشت و این ولایت برای اولین بار با شکلگیری انقلاب اسلامی شکل گرفت.
باید برای حکومت امام زمان (عج) انسان تربیت کنیم
وی ادامه داد: نباید تخیلی و رویایی به ظهور امام زمان (عج) نگاه کنیم و باید برای حکومت امام زمان (عج) و عصر او سرباز و مدیرانی توانمند تربیت کنیم.
این کارشناس مذهبی تاکید کرد: اگر به دنبال کمک برای تحقق جامعه و حاکمیت امام زمان (عج) هستیم باید برای او انسان، یار و مدیر تربیت کنیم.
وی با بیان اینکه تلاش شیطان در این بین بر این است که این ظهور را عقب بیاندازد، اضافه کرد: شیطان رصد میکند و میداند که انتهای این مسیر به سمت ظهور ختم میشود.
حجتالاسلام عالی گفت: فشاری که در این ۴۳ سال از عمر انقلاب بر کشور ما آمد بر هیچ کشوری نیامده است و شاهد یک جنگ تمام عیار در حوزههای روانی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در این سالها بودیم که حداقل یکی از اینها یک رژیم را ساقط میکرد.
دشمن به دنبال عملیات ایذایی و وحشیگری است
وی افزود: امروز در یک جنگ ترکیبی تمام عیار قرار داریم و دشمن هرچه در دست دارد برای ضربه زدن به انقلاب و نظام به میدان آورده است.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را به میدان آورده و همه به میدان آمدهاند، تلاش دشمن برای به میدان آوردن اکثریت مردم و در فاز بعدی تجزیه کشور با شکست روبرو شده است.
وی عملیاتهای ایذایی، ارعاب و وحشی گری را از دیگر نقشههای دشمن دانست و افزود: ترور و سلاخی طلبه و بسیجی و بستن اتوبان منجر به تغییر حکومت نخواهد شد بلکه دشمن با این حرکت به دنبال این است که سرعت پیشرفت اقتصادی و علمی کشور را بگیرد.
حجتالاسلام عالی بیان کرد: دشمن به خوبی فهمیده که بعد از دولت غربگرای روحانی که حتی آب خوردن مردم را به مذاکره با غرب گره میزد ریل عوض شده و حاکمیت کشور به دست جریان انقلاب قرار گرفته است.
تفکر لیبرال باقی مانده از قبل در بدنه دولت فعال است
وی با بیان اینکه هنوز تفکر لیبرال باقی مانده از قبل در بدنه دولت فعال است، خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی زودبازده نیست و نیاز به یک بازه زمانی دارد.
این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: از سوی دیگر هدف دشمن این است که با این اقدامات داعشصفت بتوانند نیروهای جریان انقلاب را به واکنش تند کشانده و شاهد برخورد سخت از نیروهای انقلابی باشیم تا مردم از انها دور شوند.
وی در پایان یادآور شد: نباید از فتنههای آخرالزمان بترسیم بلکه این فتنهها ریشه جریان انقلاب را محکمتر و مستحکمتر خواهد کرد.