علی سلیمانی در گفتوگو با ایسنا در خصوص موضوع این نمایش اظهار کرد: این کار بر اساس نمایشنامه مارتین مک دونا است که ماجرای ۲ نویسنده بزرگ به نامهای هانس کریستیان آندرسن و چارلز دیکنز را به تصویر میکشد؛ مردان شرور و بیرحمی که برای رسیدن به خواستههای شخصی و موفقیت دست به هر جنایتی میزنند.
وی ادامه داد: یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه زمانی روایت میشود که «لئوپولد دوم» کشور کنگو را ملک شخصیاش اعلام کرده است و در این کشور جنایتهای بیشماری مرتکب میشود. شخصیت اصلی داستان نویسنده مشهور داستانهای کودک، هانس کریستین اندرسون است. اما برای این نویسنده یک جلوه تاریک وجود دارد. هانس منبع الهامی برای داستانهایش دارد که او را در یک جعبه چوبی زندانی کرده و کسی از وجودش باخبر نیست.
وی افزود: «مارجوری» زن کوتاه قامت و سیاهپوست اهل کشور کنگو این منبع الهام است و هانس شکنجهگر او است و او را درون جعبه کوچک با کمی غذا، به حرف میآورد و قصههای زن، جهان داستانی اندرسون را میسازند.
سلیمانی در خصوص مدت زمان تمرین و آمادهسازی این نمایش اذعان کرد: ۳ سال به دلایل مختلف کارمان به اجرا نمیرسید، اولین بار اسفند ۹۸ بود که با وجود تمام آمادگیها به علت کرونا اجرا تعطیل شد، پس از آن در پیک سوم کرونا مجدد کنسل شد وسپس قرار شد ۱۰ مهر ماه به اجرا برویم که باتوجه به ناآرامیها کار دوباره کنسل شد تا این روزها که توانستیم به اجرا برسیم. در کل میتوان گفت که به مدت ۸ ماه برای اینکار با گروه به صورت مفید تمرین داشتهایم.
وی استقبال از این نمایش را خوب بیان کرد و افزود: در ایام اجرا به غیر از دو شب که حدود ۲۰ درصد سالن خالی بوده است، باقی شبها سالن کاملا پر بوده است و مردم کار را دوست داشتهاند و به نظر من از این تئاتر به خوبی استقبال شده است.
کارگردان نمایش یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه درباره حال و هوای تئاتر مشهد و بازگشت مخاطب به سالنها عنوان کرد: نمایش ما و «صداها» به کارگردانی علی حاتمینژاد و «توراندخت» به کارگردانی مصطفی نصیری چند نمایشی است که بار تعطیلیها و خلوتی تئاتر را به دوش میکشیم و به نوعی قربانی محسوب میشویم و موفق شدیم مردم را با سالنهای تئاتر آشتی دهیم و تمام آنها با استقبال خوبی مواجه شدهاند.
وی تاکید کرد: اتفاقات سال گذشته روی ما نیز تاثیر گذاشت و شاید توقع میرفت که ما نباید کار کنیم، البته در این شهر افراد زیادی هستند که نمیخواهند تئاتر و گروههای تئاتری وجود داشته باشند به همین دلیل با تمام قوا و با وجود شرایط سخت، ضررهای مالی و انتقادها به اجرا میرویم تا این افراد به هدف خود نرسند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: نباید شرایط سالنها و بلیتفروشی در مشهد با جمعیتی که دارد به این شکل باشد. در حال حاضر وضعیت راضیکننده است و در این چند سال بدتر از اینها را تحمل کردهایم، اما مسئله اصلی این است که در مشهد به تئاتر آنطور که باید پرداخته نمیشود.
وی ادامه داد: مبلغ بلیتها در حال حاضر در حد پول یک قهوه است و بلیت اجراها هزینه خیلی پایینی دارد. از مردم میخواهیم که با ما همرا باشند و با حمایت خود باعث شوند که تنها هنر زنده این شهر باقی بماند و نابود نشود. همانطور که گفته شد برخی نمیخواهند که تئاتر در این شهر فعال باشد اما تا زمانی که ما در این شهر حضور داریم این اتفاق رخ نخواهد داد.
انتهای پیام