به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شکارسری گفت: جشنواره موسیقی فجر باتوجه به اهدافی که دارد با بازار ترانه کاری ندارد و از سوی دیگر هم بازار ترانه چندان به قوت و ضعف متن مکتوب ترانهها وابسته نیست. در گام اول باید بخش شعر محاوره و ترانه از جشنواره شعر فجر گرفته و به طور کامل به جشنواره موسیقی واگذار شود و جشنواره موسیقی فجر و شعر محاوره و ترانه در یک مجموعه متمرکز شود. اکنون زمینه دسترسی خوانندگان و آهنگسازان به ترانهها مشخص نیست اما تمرکزگرایی به برندسازی کمک میکند. جشنواره شعر یا موسیقی فجر باید در معرفی و پشتیبانی آثار برتر، پیگیری، پشتکار و جدیتی بیشتر از اکنون داشته باشند.
وی ادامه داد: باید پذیرفت که همیشه گروههایی از آثار هنری ضعیف و یا زرد اما پرطرفدار و آثاری نیز قوی و حرفهای است اما مخاطب و طرفدار زیادی ندارد و خیلی آرمان گرایانه است که همه آثار تولیدی هنر قدرتمند و ماندگار باشند.
وی درباره ارتباط و هم افزایی جشنواره موسیقی و ترانه فارسی گفت: همانطور که ارتباط صنعت و دانشگاه قطع است و توسعه و رشد علمی و تعدد مقالات علمی تأثیری بر رشد صنعت نداشته، جشنواره فجر هم اتصالی با بازار موسیقی عامه پسند ندارد و شاید اصلاً نباید و نمیتواند داشته باشد.
شکارسری در ادامه گفت: انتشار آثار برتر و برگزاری دورههای مقدماتی و پیشرفته ترانهسرایی توسط دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی فجر میتواند به رشد و ارتقای کیفی ترانه سرایی کمک کند، اما همیشه باید به یاد داشت که نباید بیش از اندازه آرمانگرایانه به موسیقی و بازار ترانه نگاه کرد.
انتهای پیام/