این هنرمند با بیان اینکه به دنبال آنچه رسم است نروید، گفت: در دنیا داستانی نیست که گفته نشده باشد اما وقتی شما بنویسید یک موضوع دیگر است و تفاوت دارد. ما نمیدانیم چقدر توانایی در وجود ماست و کمکم خود را کشف میکنیم و تا جایی پیش میرویم که گویا هزاران آدم درون ما زندگی میکنند. بنابراین خلاق باشید، واژهها را کنار هم بچینید تا خود را پیدا کنید. پس از نوشتن فیلمنامه، دکوپاژ خودش شکل میگیرد و آن زمان است که باید استوریبورد طراحی کنید. ولی زمان ساخت فیلم به آن متکی نباشید و شرایط دیگر را هم در نظر بگیرید، در غیر این صورت فیلم خوبی از آب درنمیآید.
جعفری جوزانی با تاکید بر دقت در همه اجزای کار هنری، درباره ساخت پوستر فیلمهای «شیرسنگی» و «در مسیر تندباد» که توسط مرتضی ممیز طراحی شده توضیح داد: ممیز از من خواست فیلم را ببیند تا بتواند پوستر را طراحی کند. سه بار فیلم را دید، فیلمی که آن زمان بدون تدوین و موسیقی متن بود و تماشای آن چند ساعت طول می کشید. در نهایت پوستر فیلم را طراحی کرد که بیانکننده فضای فیلم بود. وقتی پوستر فیلم را میبینید، باید متوجه شوید که با چه نوع فیلمی روبهرو هستید، در غیر این صورت کاری بیهوده است.