ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی ساخته سال ۱۳۹۵ است. این فیلم سه بازیگر زن اصلی دارد که این نقشها را طناز طباطبایی ، مهناز افشار و آیدا ماهیانی برعهده دارند و بازیگر مرد این فیلم هم مهران غفوریان است. فیلمبرداری فیلم از ۱۵ دی ۱۳۹۴ به تهیهکنندگی عبدالرضا کاهانی و سعید خانی آغاز شد.
در این فیلم زندگی سه دختر مجرد اما متفاوت را دنبال می کند که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانیهای مختلف از مردان انتقام میگیرند. درست سوژه ای که زنگ و بویی از توقیف و تیغ سانسور را به همراه خود دارد.
انتشار نسخه قاچاق این فیلم در کانال های تلگرامی رکورد سومین قاچاق پی در پی فیلمهای سینمایی در کمتر از یک هفته زده است. چندی پیش فیلم «تفریق» و «بی رویا» و حال نیز «ارادتمند نازنین بهاره تینا» به طور غیرقانونی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که همچنان منشا انتشار آن مشخص نشده و باید در انتظار توضیحات ستاد صیانت و سازمان سینمایی در این مورد بود.
محمدحسین لطیفی از اعضای شورای پروانه نمایش در اولین مصاحبه خود پیرامون این فیلم گفت: «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» امکان اصلاح ندارد و بنابراین مجوز نمایش نخواهد گرفت. لطیفی مدعی شده بود نظر جمعی این شورا این بوده که «کل چیزی که در فیلم است یعنی سوژه فیلم از ابتدا تا پایان مشکل دارد» و همه اعضا بر این عقیده بودهاند که پروانه نمایش صادر نشود.
پانته آ سیروس در خصوص محدودیت ها و خط قرمز های سینما و تلویزیون و در پاسخ به پرسش خبرنگار فرهنگی رکنا مبنی بر اینکه " توقیف از نظر شما به چه معناست و اگر در شرایط تسلط بر آن بودید ، محتوایی را توقیف می کردید؟ چرا؟" گفت : من هرگز هیچ محتوایی را توقیف نمی کردم به دلیل اینکه مردم و مخاطبین در تعدد و در دسترس بودن عناصر و اجزاست که درک می کنند چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.
اگر من محتوایی را از آن ها پنهان کنم ، مخاطب همان چیزی را طلب می کنند که در دسترس ندارند. چه بسا الان در شبکه های خارجی همچون شبکه های عربیو ترکیه ای شاهد آن هستیم که مخاطب خاصی برای خود دارد و این مخاطبان جزو کم تأثیرگذارترین آدم ها هستند.
افرادی هستند که کار جدی ای ندارند و سریال های ترکی را دنبال می کنند.به عقیده من ، باید هر فیلمی که ساخته می شود مردم اجازه دیدن آن را داشته باشند تا خودشان انتخاب کنند!
عرصه هنر ، عرصه بازنمایی است ، باید اجازه دهیم بازنمایی اتفاق بیوفتد.
پانته آ سیروس در خصوص تفاوت میان خط قرمز سینما و تلویزیون گفت : خط قرمز های تلویزیون خیلی بیشتر از سینما است. خط قرمز های تلویزیون بعضا کار را فدا می کند. به عنوان مثال بازیگری در صحنه یک اجرای فوق العاده دارد اما یک تار مو از کنار صورت آن بیرون آمده که به خاطر همین مسئله کل سکانس حذف می شود.
بیننده های ما فرهیخته هستند، فکر نمی کنم بیمار باشند؛ مخاطبان به راحتی در کنار خانواده هایشان روی مبل می نشینند و فیلم های خارجی نگاه می کنند!
«عبدالرضا کاهانی» مدتی قبل اعلام کرده بود قصد انتشار فیلم توقیف شدهاش را در اینترنت دارد اما در نهایت اعلام کرد به دلیل خواست تهیهکننده فیلم از این تصمیم منصرف شده است.
مهلا رنجبران