پوپک عظیمپور، مدرس تئاتر و تئاتر عروسکی و عضو هیات داوران بیست و یکمین جشنواره بینالمللی نمایش آیینی و سنتی، گفت: همه کشورها آیینهای مخصوص به خودشان را دارند که از گذشته حفظ شده و این آیینها ویترین هویت ملیشان است؛ اما به نظر میرسد در کشور ما نمایشهای آیینی و سنتی تنها برای اجرا در جشنواره تولید میشوند شاید چون جشنواره دوسالانه است و همهچیز رها میشود تا فراخوان بعدی. به این ترتیب هنر عروسکی در طول سال مغفول واقع میشود. عظیمپور درباره روند انتخاب آثار افزود: از بین کارهای بسیاری که دیدیم، ده اثر را خیلی با اغماض و دو یا سه اثر درخشان با نگاه تشویقی انتخاب شدند. در کل نه «مبارک»، نه «جیجی وی جی» نه «خیمه»، حال خوبی ندارند. باید در طول سال احوالپرسشان باشیم و توجه به آنها، نباید موسمی باشد. او گفت: وقتی هنرمند نمایش سنتی فقط ساختار را میبیند، یک کاستی اتفاق میافتد. محتوای نمایش سنتی باید برای مخاطب امروز با دقت طراحی شود تا همچون نهال تازهنفس، بشاش باشد. به یاد داشته باشید که کار سنتی یک کار مردمی است. شوخی دارد، کنایه دارد، سرگرمی دارد و نقد هم دارد.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.