به گزارش پارسینه و به نقل از خبر آنلاین؛ تینا مزدکی_ برنامهنویسی رباتها برای حرکت به روشهای احساسی چیزی است که دیزنی در آن متخصص است و به سال ۱۹۷۱ باز میگردد. از آنجایی که روباتها پیشرفتهتر و متحرکتر شدهاند، برای طراحان ربات و انیماتورهای روباتی چالش برانگیز شده است تا رفتارهای احساسی را توسعه دهند که هم از سختافزار رباتیک تحت محدودیتهای دنیای واقعی استفاده میکنند و هم از نرمافزارها.
دیزنی سال گذشته را صرف توسعه یک سیستم جدید کردهاست که از یادگیری تقویتی استفاده میکند تا دید یک انیماتور را به حرکات بیانی تبدیل کند که به اندازه کافی قوی هستند تا تقریباً در همه جا کار کنند.
این ربات خاص توسط تیمی به رهبری موریتز باچر از تحقیقات دیزنی در زوریخ ساخته شدهاست. عمدتاً چاپ سه بعدی است، با استفاده از سختافزار مدولار و محرکهایی که طراحی و تکرار آن را سریع میکنند و در کمتر از یک سال از مفهوم به آنچه میبینید تبدیل میشود. دارای سر چهار درجه آزادی (قابلیت نگاه کردن به بالا، پایین، اطراف و کج شدن)، و همچنین پاهای پنج درجه آزادی با مفاصل ران که به آن اجازه میدهد در حالی که به صورت پویا تعادل برقرار میکند، راه برود.
مورگان پوپ، دانشمند تحقیقاتی دیزنی، که به ارائه ربات روی صحنه کمک کرد، میگوید: «بیشتر رباتیکها بر این تمرکز دارند که رباتهای دوپا خود را با اطمینان حرکت دهند. در دیزنی، این ممکن است کافی نباشد، رباتهای ما ممکن است مجبور شوند برای انتقال احساساتی که ما به آنها نیاز داریم، گام بردارند و دزدکی حرکت کنند. دیزنی دارای انیماتورهایی است که در ساختن شخصیتها متخصص هستند که تمام آن احساسات را از طریق حرکت منتقل میکنند، و همچنین روباتیکهایی دارد که در ساختن سیستمهای مکانیکی متخصص هستند.
مایکل هاپکینز، مهندس اصلی تحقیق و توسعه در دیزنی توضیح میدهد: «آنچه ما سعی میکنیم برای این نوع رباتها بیاوریم، از تاریخچه انیمیشن شخصیتهای ما نشأت میگیرد. ما یک انیماتور در تیم خود داریم و با هم، میتوانیم از دانش و تخصص فنی خود برای ایجاد بهترین عملکرد استفاده کنیم.»
منبع: spectrum