او گفت: بزرگترین ریسک زندگیام را روز امتحان نزد استاد شجریان انجام دادم. ۲۶ساله بودم و آن روزها چند ماهی بود روی آواز ابوعطای قمرالملوک وزیری تمرین میکردم. روزی که در حضور چهارصد نفر از رقیبان قصد داشتم مقابل استاد شجریان امتحان دهم، در یک لحظه تصمیم گرفتم آواز ابوعطای قمرالملوک وزیری را بخوانم. این خواننده موسیقی ایرانی افزود: آن لحظه چنان تحت فشار روحی قرار گرفتم که عضلات بدنم درد گرفت ولی توانستم آن آواز را با تحریرهای پیچیدهاش جلوی استاد شجریان بخوانم و خوشبختانه موفق بودم و این کلید ورودم به کارگاه استاد شجریان بود که حدود ۱۰ سال ادامه داشت.
این آوازخوان موسیقی ایرانی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش آواز در کنسرتهایش گفت: آواز رکن اصلی خوانندگی موسیقی ایرانی است. من همواره در کنسرتهایم سعی کردهام بخش قابلتوجهی را به آواز اختصاص دهم و برای آن وقت میگذارم و آواز آن را متناسب با حالوهوایم طراحی میکنم. او افزود: این تصور پیش آمده که مخاطب حوصله آواز ندارد و فقط به دنبال شنیدن تصنیف است. چند سال پیش در یک کنسرت خارج از کشور فقط تصنیف اجرا کردم. جالب است چند مخاطب بعد از برنامه گفتند چرا آواز نخواندید چون آمده بودیم آواز شما را بشنویم. از همانجا تصمیم گرفتم هرگز آواز را در کنسرتهایم حذف نکنم.
وحید تاج در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی ماندگاری یک هنرمند در اذهان مردم گفت: نمیتوان فقط به یک یا دو مولفه برای رمز و راز ماندگاری هنرمندان در ذهن مردم اشاره کرد. راه رفتن در مسیر درست موسیقی، مردمداری، فروتنی و به قول حافظ «صد نکته غیر حسن» باید در کنار هم جمع شود تا یک هنرمند در ذهنها ماندگار شود. دومین نشست «شبی با موسیقی» به یادمان زندهیاد استاد لیلی افشار اختصاص دارد که روز جمعه ۱۷ آذرماه ساعت ۱۸ در کافه کتاب یافا توسط مجله تصویری همنوا برگزار میشود.