گوگل پیش از راه‌اندازی سرویس استیدیا در آستانه خرید شرکت اپیک گیمز بود

دیجیاتو چهارشنبه 01 آذر 1402 - 19:02
گوگل قبل از عرضه پلتفرم گیمینگ استیدیا، به‌دنبال راهی برای خرید سهام اپیک گیمز بود، ولی به دلایلی از این خرید صرف‌نظر کرد. The post گوگل پیش از راه‌اندازی سرویس استیدیا در آستانه خرید شرکت اپیک گیمز بود appeared first on دیجیاتو.

درحال‌حاضر گوگل به اتهام سرکوب رقابت درزمینه توزیع اپلیکیشن‌ها در یک دعوای حقوقی با اپیک گیمز، سازنده بازی فورتنایت، به‌سر می‌برد. از زمان شروع این پرونده، افشاگری‌های زیاد و جالبی منتشر شده است و این شرایط ادامه دارد. در جدیدترین اسناد منتشرشده، به‌نظر می‌رسد که گوگل در سال 2018 می‌خواست با خرید سهام اپیک گیمز بر رویکردهای این شرکت کنترل داشته باشد. غول ماونتین ویو حاضر بود تا 2 میلیارد دلار برای تصاحب 20 درصد از سهام اپیک گیمز هزینه کند.

براساس ایمیل‌های داخلی گوگل که سایت ورج آن‌ها را منتشر کرده است، این شرکت طی پروژه‌ای به نام «Elektra» می‌خواست با خرید بخش قابل‌توجهی از سهام اپیک گیمز، کنترل این شرکت را در دست بگیرد. براساس ایمیل منتشرشده، گوگل در ابتدا به‌دنبال راهی برای تأثیرگذاری بر رویکرد اپیک گیمز در اندروید بود. بااین‌حال، «فیل هریسون»، مدیر Stadia، پیشنهاد همکاری با Tencent را داد. شرکت تنسنت در آن سال‌ها در اپیک گیمز سهام داشت.

براساس گزارش‌ها، گوگل حاضر بود تا 2 میلیارد دلار برای خرید 20 درصد از سهام این شرکت هزینه کند. گوگل ظاهراً فکر می‌کرد که همکاری با Tencent مقدمه‌ای برای انجام این معامله باشد. اما درنهایت گوگل از خرید اپیک گیمز صرف‌نظر کرد.

فرایند خرید اپیک گیمز توسط گوگل

«دیو سوبو»، یکی از مدیران گوگل، پیشنهاد فیل هریسون برای خرید تنسنت را به این شکل ارزیابی می‌کند:

«به‌عنوان یک راهکار جایگزین بالقوه، فیل پیشنهاد می‌کند که به شرکت Tencent نزدیک شویم تا یا (a) سهام اپیک را از Tencent بخریم تا کنترل بیشتری بر اپیک داشته باشیم (البته معلوم نیست این کار بدون در اختیار داشتن اکثریت سهام شرکت چه کمکی به ما می‌کند) یا (b) برای خرید 100 درصد سهام اپیک گیمز به Tencent بپیوندیم.»

در میان ایمیل‌ها، فیل هریسون به این موضوع اشاره کرده بود که چگونه با یک استراتژی در سطح بالا می‌توان در شرکت اپیک گیمز که سازنده یکی از بهترین بازی‌های اندرویدی بوده است، سرمایه‌گذاری کرد. او معتقد بود که بازی فورتنایت محرکی برای تمامی پلتفرم‌های گوگل می‌شد؛ این بازی می‌توانست زمان تماشای ویدیوها در یوتوب را افزایش دهد. همچنین می‌شد این بازی را به «یتی» نیز آورد که بعدها به پلتفرم Stadia تبدیل شد. البته اکنون این پلتفرم تعطیل شده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.