به گزارش نامهنیوز، آیتالله سید احمد علمالهدی ظهر امروز ۱۰ آذر در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت مرحوم مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: میرزا هم با استبداد میجنگید و هم با استعمار. مرحوم مدرس نیز در اوج قدرت ناپاک رضاخان قلدر که حتی در فریب مردم نیز موفق شده بود، یکتنه و تنها با اندیشه شخصی خود در برابر این تشکیلات ایستاد و در هر میدانی که قرار میگرفت، با این استبداد آمیخته با جاسوسی برای استعمار مقابله میکرد. در نهایت هم کار به جایی رسید که در یک گوشه از این خطه، در سرزمین خراسان و در شهرستان کاشمر، در نیمههای شب او را اعدام کردند.
وی خاطرنشان کرد: انسان وقتی تاریخ پیروزی مردم در انقلاب اسلامی را بررسی میکند، برایش قابلدرک میشود که چه شد مردم ما توانستند اسلام را در ایران برپا کنند و بینی شرق و غرب را به خاک بمالند. زمینهسازی برای نهضت خداخواهانه ملت ایران در بهمن 1357 با مجاهدت میرزاکوچکخانها و مدرسها ایجاد شد و اگر هم مردم ما در مقابله با استکبارگران جهانی مصمم هستند، به دلیل آن است که این جنایتها را در تاریخ خود فراموش نکردهاند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه 45 سال تجربه انقلابی ما نشان میدهد که همه عزتها و سعادتها در سایه مقاومت محقق میشود، افزود: خداوند نیز در آیه ۳۰ صوره فصلت تاکید کرده کسانی که گفتند پروردگار ما الله است و سپس استقامت کردند، خداوند عالم برایشان حمایت و نصرت الهی را نازل میکند تا نترسند و غمگین نشوند. ذات اقدس پروردگار، این قوم را به بهشت وعده میکند و رستگارشان خواهد کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وقایع اخیر جنگ غزه تصریح کرد: ما امروز مصداق عینی این آیه را در ماجرای فلسطین میبینیم؛ آنجا که همه جهان کفر علیه یک ملت مظلوم و در محاصره گرفتارشده متحد شد، حدود 50 روز بر سر اینها بمب و موشک ریختند و چندین هزار نفر آنها را به شهادت رساندند، اما سرانجام این جنگ هم چه شد؟ غیر از این بود که حتی کودکان غزه وقتی از زیر آوار بیرون میآمدند، درحالی که خانه آنها ویران و اعضای خانوادهشان یکسره به شهادت رسیده بودند، ندای «حَسبُنَاالله» سر میدادند؟ غیر از این بود که تنها دولت اتمی منطقه به طرز مفتضحانه شکست خورد، ذلیل شد و نه در برابر یک دولت متخاصم بلکه در مقابل یک گروه چریکی به زانو درآمد؟
علمالهدی تأکید کرد: برای آتشبس، صهیونیستها سه خواسته داشتند؛ یکی اینکه غزه تخلیه شود، یکی اینکه کانالهای حماس افشا شود و دیگر آن که 300 اسیر دربند حماس آزاد شوند. هیچکدام از این سه خواسته هم محقق نشد و کار این ملعونها به جایی رسید که همه ملتهای دنیا به راه افتادند، آشکارا به صهیونیسم متوحش جهانی نفرین فرستادند و او را لعنت کردند. در خلال این ماجرا، نهتنها اسرائیل شکست خورد بلکه آبروی غرب هم از بین رفت و برای همه ثابت شد ادعای حقوق بشر و این وجهههای پوشالی تا چه حد تهی از واقعیت است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی امام جمعه مشهد، وی با بیان اینکه امروز نتیجه شیرین و اثربخش مقاومت برای همه ملتهای جهان ملموس است، گفت: مقاومت جواب میدهد و این پیام انقلاب ماست. ما فاطمیه اول را پشت سر گذاشتیم. ملت سیاه پوشید، اشک ریخت، عزاداری کرد. شایسته نیست در این مملکت امام زمان(عج) و ملت فاطمی، میراث حقیقی فاطمه(س) و حرمت خون شهدایی که پیشانیبند یازهرا(س) بر سر داشتند، مورد غفلت و بیتوجهی قرار بگیرد.
امام جمعه مشهد بیان کرد: مردم در موضوع حجاب ایستادگی کنند. دشمن در این حوزه متمرکز است تا این مسئله ایدئولوژیک را به بهانهای برای اختلافافکنی میان اقشار مختلف مردم ما تبدیل کند. مقام معظم رهبری درباره بدحجابی به صراحت اعلام موضع کردند و این کار را جرم سیاسی خواندند تا برای قوه قضائیه مشخص شود که باید جرمانگاری کند و مجازات مقتضی آن هم تعیین شود.
علمالهدی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید نظارت دقیق بر لایحه عفاف و حجاب داشته باشد، اظهار کرد: خواسته ما از فقهای عادل و حقوقدانان دانشمند شورای نگهبان این است که لایحه حجاب و عفاف را در مقام جرمانگاری تلقی کنند و موضع نهادهای انتظامی و امنیتی در مقابل این جرم مشخص شود. اگر بناست بیحجابی به فرموده رهبر معظم انقلاب جرم سیاسی تلقی شود، مخاطب این جرم نیز اسلام، انقلاب و نظام هستند و در این جرمانگاری، باید دقیقاً مشخص باشد که دستگاههای امنیتی و انتظامی باید چکار کنند. تنها مسائل قضایی کافی نیست.
وی افزود: اگر این لایحه از این بابت ابهام دارد، فقهای مجاهد و حقوقدانان اندیشمند شورا، مجلس را موظف کنند این مسائل را برطرف کند. مجلس وظیفه دارد تکلیف لایحه عفاف و حجاب را هر چه زودتر مشخص کند. این مجلس، قربانی صدیقی همچون مرحوم آیتالله سید حسن مدرس دارد. این مجلس به نام شورای اسلامی مزین است و برای اسلام شهید تقدیم کرده و تکلیف دارد پایکار خواستههای شرعی و به حق مردم باشد.