به گزارش خبرنگار مهر، ضیافت بزرگ کشتارگاه در همان شروع پروژه به دلیل نوع نگاه اصغر خلیلی که به دنبال پیوند خرده فرهنگهای فراموش شده، احیای بنای تاریخی به عنوان سند زنده در صحنه نمایش بود. پیش بینی میشد مورد تأئید و پسند مخاطب قرار بگیرد.
مخاطب به ویژه نسل امروز بواقع با قرار گفتن در صحنهای که از جنس معماری و اصیل اصفهان است برای اولین بار با تاریخ بصورت زنده مواجه شد و این موجب ارتباط قوی این اثر با مخاطب شد بنحوی که تماشاگران مبلغان نمایش ضیافت کشتارگاه شدند
نکتهای که برای من حائز اهمیت بود انرژی مخاطب پس از حدود ۹۵ دقیقه تماشای این نمایش بود که از کودکان تا افراد مسن علی رغم اینکه انتظار میرفت به جهت استفاده از امکانات پرتابل در جایگاه تماشاگران وزمان نسبتاً زیاد اجرای نمایش بود با افت انرژی مواجه شود اما نتیجه بالعکس بود و من شاهد انرژی بسیار زیاد مخاطبین بودم که در گفتگو با آنها یک پاسخ مشترک در صدر آمار قراد داشت، عالی بود
اشتیاق مخاطب برای ارتباط با کارگردان و عرض خداقوت به ایشان و همچنین تلاش همراه با شور وصف ناشدنی برای گرفتن عکس یادگاری با بازیگران از جمله مواردی بود که نشان از این داشت که این نمایش مورد پسند مخاطب قرار گرفته است.
یکی از نکات قابل تأمل در این نمایش، میزان استقبال مخاطبین است. شرایط تا امروز به گونهای بود که به جهت مراجعه مردم برای خرید بلیط بصورت حضوری در لحظات آخر، ما مجبور بودیم بدلیل تکمیل بودن جایگاه تماشاگران، در صحنه نمایش صندلی اضافه کنیم که گاهاً این عدد به حدود ۶٠ عدد صندلی میرسید بطوری که این اتفاق کار را برای بازیگران بسیار سخت میکرد اما ذات هنر تئاتر که همانا زنده بودن آن است و همزیستی با مخاطب هنگام اجرا احساسات مخاطب و بازیگر را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده بود.
در ۱۷ شب اجرا پنج هزار و ۵۴۶ بلیط فروخته شد که این اتفاق در اصفهان به معنای این است که اگر کار فاخر تاریخی و مذهبی تولید شود در سبد فرهنگی خانوار جایگاه خواهد داشت و مردم برای تماشای آن سرمایه گذاری خواهند کرد
یکی از نقاط قوتی که نمایش ضیافت کشتارگاه به همراه داشت تغئیر مسیر در گیشه است چرا که تا کنون مردم اصفهان آثاری را که با نگاه دینی بود بطور رایگان تماشا میکردند اما جذابیت این نمایش برای مخاطب موجب شد تا در سبد خرید فرهنگی خانوار قرار بگیرد
از دیگر اتفاقات ارزشمندی که این روزها، نمایش ضیافت کشتارگاه با آن مواجه شده، استقبال نام آوران و پیشکسوتان تئاتر اصفهان هست که گاهاً این روزها کمتر نامی از آنها میشنویم و بهانهای شد تا مجدداً حضور آنها را در جمع خانواده تئاتر اصفهان مشاهده کنیم.
چهرههای ارزشمندی همچون جمشید صدری، رضا عماد، احمد اشرفیان، محمد علی میاندار، اکبر دباغیان، مهدی شهداد، حسن اکلیلی، فریدون خسروی، خسرو ثفیان، مصطفی آتشکاری، حمید ابراهیمی، دکتر نجفی و جمع کثیری از مدیران شهری و استانی نام برد.