قائم‌مقام دبیر‌کل حزب‌الله لبنان: جایگاه حضرت ابوطالب(ع) در اسلام جایگاه باعظمتی است

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 19 اسفند 1399 - 17:07
گروه استان‌ها- قائم‌مقام دبیر کل حزب‌الله لبنان بابیان اینکه جایگاه حضرت ابوطالب(ع) در اسلام جایگاه باعظمتی است، برمعرفی این شخصیت بزرگوار تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، آیت‌الله نعیم قاسم ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر(ص)  با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش بین‌المللی و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: جایگاه حضرت ابوطالب (ع) در اسلام، جایگاه باعظمتی است و باید بیش‌ازپیش به این موضوع و معرفی شخصیت باعظمت، ابی‌طالب، حامی پیامبر و رسالت اهمیت داده شود.

وی بابیان اینکه ابوطالب،عبد مناف فرزندعبدالمطّلب حامی پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و حامی پیام اسلام بود، افزود: این مرد، همان کسی است که در تاریخ، افتخاری بزرگ را مسجّل کرده و در طول 10 سال، گذران عمرش در مکه‌مکرمه، در همراهی با رسالت حضرت محمد (ص)، نقش حامی و مدافع، و یاور را به عهده داشت.

قائم‌مقام دبیر‌کل حزب‌الله لبنان بابیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) پیشوای نخست و یکتای بنی‌هاشم است و جایگاه بزرگی برای او در قریش است، خاطرنشان کرد: هر فردی که تاریخ وی را در دهه رسالت اسلامی مطالعه کند، می‌یابد که ایشان در کنار رسالت و حضرت محمد(ص) به‌واسطه آوازه و جایگاهش، تشویق کننده ای برای مؤمنان است.

آیت‌الله نعیم قاسم همچنین تصریح کرد: حضرت ابوطالب تنها از شخص پیامبر (ص) پشتیبانی نمی‌کرد، بلکه او از یاران و انصار وی نیز پشتیبانی می‌کرد. او کسی است که از عثمان ابن مظعون، زمانی که یکی از مشرکان او را آزار می‌داد و چشم وی را از بین می‌برد، دفاع کرد.

وی بابیان اینکه یکی از افرادی که در جریان تحریم حضرت رسول اکرم (ص) و بنی‌هاشم، تحریم شده بود، افزود: تحریم در شعب ابی‌طالب، به مدت‌زمان سه سال  از سال هفتم هجری تا سال 10 هجری بر مؤمنین بنی‌هاشم بود و البته برای ابوطالب نیز چنین تحریمی وجود داشت، چون وی پیامبر(ص) را یاری کرد، درحالی‌که ابوطالب در شعب خودش و مِلکش حضور داشت.

قائم‌مقام دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: حضرت ابوطالب(ع) کسی است که پیام محمد‌(ص) را به مشرکان رساند، زمانی که پیامبر (ص) او را از این مطلع کرد، که موریانه تمام معاهده نامه تحریم و حصر اقتصادی و اجتماعی را خورده است، مگر عبارت بسم‌اللهم (خدایا! به نام تو)،پس ابوطالب به‌سوی مشرکان رفت تا آنان را از این امر باخبر سازد و این نقش باعظمت و بزرگی بود.این کار، تلاشی برای پشتیبانی مضاعف وی (از رسالت نبوی) بود و الحمدالله مشخص شد که این خبر صحیح است و مشرکین دریافتند که قدرتی الهی نزد حضرت محمد (ص) وجود دارد که وی را به این سمت سوق داد که چنین رفتاری را از خود نشان دهد.

نعیم قاسم بیان کرد:هنگامی‌که ابوطالب وفات کرد، حضرت رسول (ص) به امیر مؤمنان علی (ع) دستور داد که او را غسل، کفن‌ودفن کند و برای وی طلب آمرزش کند و در رابطه با وی فرمود:صلة رحم نمودی عمویم، و ان‌شاءالله جزای خیرببینی، پس به تحقیق، در کودکی تربیت و کفالتم نمودی، و یاور و تکیه گاهم بودی، در بزرگی، سپس رو به‌سوی مردم‌نهاد و فرمود:به خدای سوگند برای عمویم شفاعتی می‌کنم که انس و جنّ (ثقلین) از آن تعجب می‌کنند.

انتهای پیام/459/ ع

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.