توسعه سراسری نیروگاه‌های خورشیدی با مشارکت مردم و بخش خصوصی

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 13:22
معاون سرمایه‌گذاری ساتبا، از توسعه گسترده نیروگاه‌های خورشیدی در کشور با اتکا به مشارکت مردم و بخش خصوصی خبر داد و آن را نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه ساتبا دانست.

توسعه سراسری نیروگاه‌های خورشیدی با مشارکت مردم و بخش خصوصی

جعفر محمدنژاد سیگارودی، معاون سرمایه‌گذاری ساتبا در مصاحبه با  خبرگزاری صدا وسیما ، با اشاره به ظرفیت بالای تابش خورشید در کشور اظهار کرد: با تلاش‌های مستمر همکاران در ساتبا و همراهی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مردمی، اتفاقی ارزشمند در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر رقم خورده و در پهنه‌ای گسترده از کشور، پنل‌های خورشیدی نصب و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: امروز در تمامی استان‌های کشور، نیروگاه‌های خورشیدی با مشارکت بخش غیردولتی در حال توسعه هستند؛ به‌گونه‌ای که این نیروگاه‌ها در کنار گلخانه‌ها، صنایع کشاورزی، شهرک‌های صنعتی و حتی بر روی سقف ساختمان‌های اداری احداث شده‌اند.

معاون سرمایه‌گذاری ساتبا با تاکید بر اهمیت این نوع تولید انرژی خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های خورشیدی بدون نیاز به سوخت و با بهره‌گیری از نعمت الهی خورشید، برق تولید می‌کنند که در شرایط فعلی کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمدنژاد همچنین به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: طی یکی دو سال گذشته، برنامه مشخصی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تدوین شده است. با وجود دشواری‌ها و چالش‌های موجود، این مسیر با جدیت و تلاش شبانه‌روزی در سراسر کشور دنبال می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: ساتبا متعهد شده است سهم قابل‌توجهی از سبد تامین برق کشور را به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دهد و با تکیه بر همکاری مردم و سرمایه‌گذاران، به این تعهد عمل خواهد کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.