ایمن‌سازی مسیر‌های تجاری در تنگه هرمز

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 16:47
در پی غرق شدن تعدادی از شناور‌ها در جریان درگیری‌های اخیر با دشمن آمریکایی-صهیونی، سازمان بنادر و دریانوردی با استقرار فوری سه فروند بویه در محدوده تنگه هرمز و آب‌های بندرعباس، امنیت تردد کشتی‌های تجاری در مسیر‌های حیاتی را تضمین کرد.

ایمن‌سازی مسیر‌های تجاری در تنگه هرمز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  «اسماعیل مکی‌زاده»معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به هدف قرار گرفتن و غرق شدن تعدادی از شناورها در جریان جنگ تحمیلی سوم توسط دشمن آمریکایی صهیونی، در محدوده تنگه هرمز و آب‌های ساحلی بندرعباس، به منظور تامین ایمنی شناورهای مستقر و درحال رفت‌وآمد در منطقه سه فروند بویه در موقعیت این مغروقه‌ها مستقر شده است.  

وی ادامه داد: این عملیات پس از انجام بازدیدهای اولیه و با رعایت موارد ایمنی و امنیتی توسط شناور بویه‌انداز «مراد» و تکنیسین‌ها و کارشناسان ایمنی آبراه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و شرکت راهبر انجام شد. 

به گفته معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ عملیات شناسایی مغروقه‌های ناشی از جنگ تحمیلی، استقرار علائم کمک ناوبری و نگه‌داری و راهبری آن‌ها در راستای تامین ایمنی دریانوردی به طور مستمر و تا زمان پاکسازی کامل مغروقه‌ها پیگیری و اجرا می‌شود.

مکی‌زاده با بیان اینکه این مغروقه‌ها در محدوده بیرونی بندر صیادی بندرعباس، روبه‌روی کانال دسترسی به بندر شهید باهنر و همچنین لنگرگاه تجاری بندرشهید رجایی قرار دارند، تاکید کرد: سه فروند بویه با مشخصات خطر مجزا در مناطق اعلامی مستقر شده که انتظار می‌رود شناورها با رعایت فاصله ایمن از این نقاط تردد کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.