
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ساتبا؛ نیروگاه زبالهسوز ۴۵۰ تنی ساری با ظرفیت ۵ مگاوات در حال طی مراحل تست و راهاندازی بوده و پیشبینی میشود با تلاش متخصصان، ظرف ماههای آینده ۴ مگاوات از ظرفیت آن وارد مدار تولید برق شود.
بر اساس این گزارش، قرارداد احداث این نیروگاه در سال ۱۳۹۰ با همکاری بخش خصوصی و شهرداری ساری منعقد شد، اما به دلیل بروز برخی مشکلات، روند اجرای طرح با کندی مواجه شد.
در سالهای اخیر و با همکاری دستگاههای اجرایی و رفع موانع موجود، روند تکمیل طرح شتاب گرفته و این نیروگاه در حال طی مراحل نهایی راهاندازی قرار دارد.
بهرهبرداری از این نیروگاه علاوه بر تولید برق، نقش مهمی در مدیریت پسماند شهری و کاهش آلایندههای زیستمحیطی در منطقه خواهد داشت.