ورود ۴ مگاوات به مدار در ماه‌های آینده

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 17:01
ساتبا اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل فرآیند‌های فنی، ۴ مگاوات از ظرفیت نیروگاه زباله‌سوز ۴۵۰ تنی ساری طی ماه‌های آینده وارد مدار بهره‌برداری شود.

ورود ۴ مگاوات به مدار در ماه‌های آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ساتبا؛ نیروگاه زباله‌سوز ۴۵۰ تنی ساری با ظرفیت ۵ مگاوات در حال طی مراحل تست و راه‌اندازی بوده و پیش‌بینی می‌شود با تلاش متخصصان، ظرف ماه‌های آینده ۴ مگاوات از ظرفیت آن وارد مدار تولید برق شود.

بر اساس این گزارش، قرارداد احداث این نیروگاه در سال ۱۳۹۰ با همکاری بخش خصوصی و شهرداری ساری منعقد شد، اما به دلیل بروز برخی مشکلات، روند اجرای طرح با کندی مواجه شد.

در سال‌های اخیر و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع موانع موجود، روند تکمیل طرح شتاب گرفته و این نیروگاه در حال طی مراحل نهایی راه‌اندازی قرار دارد.

بهره‌برداری از این نیروگاه علاوه بر تولید برق، نقش مهمی در مدیریت پسماند شهری و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در منطقه خواهد داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.