سامانه «امداد تجار» برای ثبت خسارات «جنگ رمضان»

دنیای اقتصاد پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 00:04
دنیای اقتصاد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در اطلاعیه‌ای از فعالان اقتصادی برای ثبت خسارت‌های ناشی از جنگ در سامانه «امداد تجار» دعوت کرد.

 به گزارش ایرنا از اتاق بازرگانی تهران، این نهاد در اطلاعیه‌ای از کسب و کارها خواست که اگر در جنگ تحمیلی ۴۰ روزه دچار آسیب شده‌اند، در سامانه امداد تجار که توسط اتاق تهران راه‌اندازی شده است، ثبت‌نام کنند. هر اطلاعاتی که در سامانه «امداد تجار» وارد شود یک داده اثرگذار در تصمیم‌سازی است و هر مشارکت، یک گام به سمت دریافت حمایت‌های هدفمند خواهد بود.موفقیت این طرح، به طور مستقیم به همراهی فعالان اقتصادی وابسته است. هرچه مشارکت گسترده‌تر و اطلاعات ثبت‌شده دقیق‌تر باشد، سرعت و اثربخشی اقدامات حمایتی نیز افزایش خواهد یافت.

سرویس «امداد تجار» با هدف گردآوری اطلاعات دقیق از خسارت‌های واردشده به کسب‌وکارها توسط اتاق بازرگانی تهران راه‌اندازی شده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده در این سامانه، مبنای ساماندهی، اولویت‌بندی و تخصیص به‌موقع خدمات حمایتی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده خواهد بود. داده‌های تجمیع‌شده در این سامانه، نقش مهمی در تدوین پیشنهادهای سیاستی و طراحی بسته‌های حمایتی از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و مدیران استانی ایفا می‌کند و امکان تطبیق بیشتر تصمیمات حمایتی با واقعیت‌های محیط کسب‌وکار را فراهم می‌سازد. بخش قابل‌توجهی از مصوبات حمایتی که در زمان جنگ و پس‌از آن وضع شد، نتیجه همین تعاملات و فرآیندهای گفت‌وگومحور بوده است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.