دومین بسته حمایتی دولت برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده

دنیای اقتصاد پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 00:04
دولت در ادامه حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، دومین بسته حمایتی خود را برای بنگاه‌های اقتصادی متاثر از جنگ تحمیلی سوم تدوین و اعلام کرد؛ بسته‌ای که بر حفظ اشتغال در واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ تمرکز دارد.

 به گزارش ایسنا، در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده در جنگ تحمیلی سوم، دولت تسهیلات جدیدی برای بنگاه‌های زیر ۵۰ نفر و بالای۵۰ نفر در نظر گرفته است که براین اساس برای بنگاه‌های زیر ۵۰ نفر به ازای هر کارگر ۴۴‌میلیون و برای بنگاه‌های بالای ۵۰ نفر به ازای هر کارگر ۲۲‌میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است. دولت برای حمایت‌ از بنگاه‌های آسیب‌دیده از جنگ تحمیلی سوم تسهیلات حمایتی متفاوتی در نظر گرفته است تا با این تسهیلات در بازه زمانی مشخص بتواند به حفظ اشتغال در بنگاه‌های کوچک و متوسط کمک کند و از واحدهای بزرگ آسیب‌دیده در شرایط جنگی نیز حمایتی داشته باشد.

براین اساس برای بنگاه‌های کوچک و متوسط دو تا ۵۰ نفره به ازای هر کارگر شاغل ۴۴‌میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که بازپرداخت آن با نرخ سود ۲۳ درصد ۶ماهه تعیین شد که در صورت حفظ اشتغال نرخ سود کاهشی شده و تا ۱۸ درصد نیز پایین خواهد آمد. همچنین تسهیلات حمایتی برای بنگاه‌های بالای ۵۰ نفر نیز به تازگی اعلام شده که در بنگاه‌هایی که دارای کد کارگاهی بیمه، ثبت رسمی شرکت و فعالیت در رسته‌های آسیب‌دیده باشند به ازای هر کارگر شاغل ۲۲‌میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن ۶ماهه و نرخ سود آن نیز ۲۳ درصد است. براساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، این سود با حفظ اشتغال تا خرداد ۱۴۰۵ می‌تواند تا ۱۷.۵ درصد نیز کاهشی شود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.