نواف سلام: لبنان به دنبال عادی‌سازی با اسرائیل نیست

الف پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 05:12
در حالی که رژیم صهیونیستی با وجود توافق آتش‌بس روزانه دست به تجاوزات علیه لبنان می‌زند، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که کشورش به دنبال «عادی‌سازی با اسرائیل نیست، بلکه به دنبال تحقق صلح است».

به گزارش ایسنا،‌ نواف سلام، نخست‌وزیر لبنان امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگویی خبری گفت که تثبیت آتش‌بس پایه و اساس هر دور مذاکرات جدید بین لبنان و اسرائیل خواهد بود.

به نقل از روسیا الیوم، نواف سلام با بیان اینکه «تثبیت آتش‌بس پایه و اساس هر دور مذاکرات جدیدی که ممکن است در واشنگتن برگزار شود خواهد بود»، تأکید کرد که «شرایط کنونی هنوز برای صحبت از دیدارهایی در سطح بالا مساعد نیست».

نخست‌وزیر لبنان با بیان اینکه «برای صحبت از هرگونه دیدار احتمالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هنوز زود است»؛ تأکید نمود که «هر دیدار سطح بالایی با طرف اسرائیلی نیازمند آماده‌سازی زیادی است».

نواف سلام عنوان داشت که لبنان به دنبال «عادی‌سازی با اسرائیل نیست، بلکه به دنبال تحقق صلح است». وی گفت که این «اولین بار نیست که لبنان مذاکرات مستقیمی با اسرائیل انجام می‌دهد».

وی گفت: «حداقل خواسته‌های ما، جدول زمانی برای عقب‌نشینی اسرائیل است و ما طرحی برای انحصار سلاح در دست دولت تدوین خواهیم کرد.»

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.