معاون برق و انرژی وزارت نیرو از ادامه روند صعودی فروش برق در بورس انرژی خبر داد و گفت: با ابلاغ آییننامه جدید، زمینه برای افزایش سهم معاملات و شفافیت بیشتر در این بازار فراهم خواهد شد.
مصطفی رجبیمشهدی، معاون برق و انرژی وزارت نیرو، با اشاره به روند توسعه بازار برق در بورس انرژی گفت: بر اساس اهداف برنامه هفتم توسعه، سهم فروش برق در بورس باید تا پایان این برنامه به ۶۰ درصد برسد.
سهم فروش برق از طریق بورس انرژی در سال گذشته حدود ۳۸ درصد بوده
به گزارش ایلنا، وی افزود: براساس آخرین آمار، سهم فروش برق از طریق بورس انرژی در سال گذشته حدود ۳۸ درصد بوده که بیانگر روندی تدریجی، اما رو به رشد در توسعه این بازاراست.
رجبیمشهدی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای تسریع این روند تصریح کرد:*آییننامه بند «ب» ماده ۴۳ به تصویب رسیده و بهزودی ابلاغ میشود. * این آییننامه میتواند نقش مهمی در تقویت معاملات برق در بورس انرژی داشته باشد.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو ادامه داد: با اجرای این آییننامه، فرآیند خرید و فروش برق در بورس تسهیل میشود و انتظار میرود حجم معاملات به شکل قابل توجهی افزایش یابد؛ موضوعی که شفافیت بیشتر، رقابتپذیری بالاتر و بهبود کارایی در صنعت برق کشور را به دنبال خواهد داشت.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.