سامانه شوعال اسرائیل تعطیل شد

افکار نیوز پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 12:46
یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد که فرماندهی جبهه داخلی از بیم نشت اطلاعات حساس به تهران، سامانه رصد موشک‌های لبنان را تعطیل و دسترسی افسران ذخیره را قطع کرده است.

 روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز گزارش داد که فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل اخیراً سامانه «شوعال» (SHOUAL) تحت استفاده مقامات محلی در شمال فلسطین اشغالی را به همراه افسران ذخیره‌ای که در واحدهای ارتباط با مقامات محلی فعالیت می‌کنند، به دلیل نگرانی‌های امنیتی درباره احتمال نشت اطلاعات حساس به ایران، غیرفعال کرده است.سامانه «شوعال» که یک سامانه فرماندهی و کنترل متعلق به جبهه داخلی اسرائیل است، برای رصد حجم و جهت رگبارهای موشکی ورودی از لبنان استفاده می‌شد و همچنین امکان تمایز بین عملیات رهگیری و سقوط موشک‌ها در مناطق باز یا مسکونی را فراهم می‌کرد.به گزارش این روزنامه، این سامانه در اصل با هدف ایجاد یک سازوکار اداری هماهنگ و همزمان بین نهادهای مختلف و مسئولان در شرایط اضطراری توسعه یافته بود تا مدیریت دقیق و سریع رویدادهای میدانی را امکان‌پذیر کند.بر اساس برآوردهای اسرائیلی، تصمیم به غیرفعال کردن این سامانه و کاهش دسترسی به آن به دلیل نگرانی‌های فزاینده از احتمال نشت داده‌های عملیاتی و اطلاعات مربوط به محل سقوط موشک‌ها و رسیدن آن به نهادهای ایرانی است که این داده‌ها را برای بهبود دقت هدف‌گیری در هر رویارویی آینده رصد می‌کنند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.