دور سوم مذاکرات اسرائیل و لبنان هفته آینده در واشنگتن برگزار می شود

اقتصادنیوز پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 20:45
اقتصادنیوز: سفرای اسرائیل و لبنان هفته آینده در پایتخت آمریکا به مذاکره می نشینند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا و یک منبع اسرائیلی اعلام کرد: دور سوم مذاکرات میان اسرائیل و لبنان قرار است پنجشنبه و جمعه آینده در واشنگتن دی‌سی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، شبکه سی ان ان روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: دیدارهای مستقیم بین سفرای دو کشور بخشی از تلاش گسترده‌تر دولت ترامپ برای میانجیگری در یک توافق آتش‌بس پایدار و یک توافق صلح بالقوه بین کشورهایی است که هرگز روابط دیپلماتیک نداشته‌اند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: آتش‌بس شکننده‌ای که دونالد ترامپ رئیس جمهوری در دور دوم مذاکرات در اواخر آوریل، آن را به مدت سه هفته تمدید کرد، تحت فشار زیادی قرار دارد و حملات مداوم اسرائیل در سراسر جنوب لبنان ادامه دارد.

اسرائیل روز چهارشنبه، نخستین حمله خود به بیروت از زمان آغاز آتش‌بس را انجام داد که فشار بیشتری بر توافق مورد حمایت آمریکا وارد کرد.

ترامپ تلاش کرده است دیداری تاریخی میان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و جوزف عون رئیس‌جمهوری لبنان، ترتیب دهد.

اما رهبر لبنان تمایلی به دیدار مستقیم با نتانیاهو در حالی که کشورش تحت بمباران اسرائیل قرار دارد، نشان نداده است.

عون روز دوشنبه گفت که «هیچ راه برگشتی» از مذاکراتی که به گفته او «به نفع همه مردم لبنان است» وجود ندارد.

رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد که هرگونه توافق پایدار باید شامل خروج کامل اسرائیل از جنوب لبنان باشد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.