سقوط ذخایر نفت جهان به سطح تنش عملیاتی/ اگر تنگه هرمز تا سپتامبر بازگشایی نشود...

اقتصادنیوز شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 19:43
اقتصادنیوز: بلومبرگ در گزارشی درباره سرعت کاهش ذخایر نفت جهان در پی حملات آمریکا و اسرائیل علیه ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، بلومبرگ در گزارشی نوشت: جهان به دلیل جنگ علیه ایران، با سرعتی بی‌سابقه ذخایر نفتی را سوزانده و سپری که در برابر شوک‌ها در عرضه، ایجاد محافظت می‌کند را تضعیف کرده است.

کاهش سریع ذخایر به این معناست که خطر افزایش شدید قیمت و کمبودها نزدیک‌تر می‌شود و دولت‌ها و صنایع گزینه‌های کمتری برای کاهش اثر این شوک دارند.

ذخایر قابل مشاهده نفت در جهان در حال حاضر نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ است.

اگر تنگه بازگشایی نشود، ذخایر در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) ممکن است اوایل ماه آینده به «سطوح تنش عملیاتی» و سپس تا سپتامبر به «کف عملیاتی» برسد.

این نقطه‌ای است که جهان به حداقل مطلق نفت مورد نیاز برای عملکرد صحیح خطوط لوله، مخازن ذخیره و پایانه‌های صادراتی می‌رسد.

جنگ علیه ایران پیش از این قیمت نفت خام فیزیکی و سوخت‌های کلیدی را افزایش داده، تورم بالاتری را تهدید کرده و خطر رکود جهانی را تشدید کرده است.

این جنگ باعث شده هند با کمبود گاز مایع نفتی مواجه شود، خطوط هوایی پروازها را لغو کنند و رانندگان آمریکایی با هزینه‌های سرسام‌آور بنزین دست‌وپنجه نرم کنند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.