انتقادیک نماینده مجلس از تأخیر در تصویب طرح مدیریت تنگه هرمز

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 14:51
یک نماینده مجلس با انتقاد از تأخیر در بررسی طرح اقدام راهبردی تنگه هرمز، خواستار قرار گرفتن این موضوع در اولویت جلسات صحن علنی مجلس شد.

مجتبی یوسفی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار مهر پس از نخستین جلسه وبیناری مجلس نسبت به تأخیر در بررسی و تصویب طرح اقدام راهبردی مدیریت تنگه هرمز انتقاد کرد.

یوسفی با اشاره به طی شدن مراحل اولیه این طرح گفت: با وجود آنکه مراحل ابتدایی تصویب طرح اقدام راهبردی تنگه هرمز انجام شده و قاطبه نمایندگان بر تصویب فوری آن اتفاق نظر دارند، این پرسش برای مردم که بیش از ۷۰ روز در میدان حضور داشته‌اند مطرح است که علت تأخیر در تصویب این طرح مهم چیست.

وی افزود: امروز مردم به مدیریت جدید تنگه هرمز به‌عنوان یکی از شروط ده‌گانه مورد تأیید مقام معظم رهبری باور دارند و خواستار تداوم کنترل ملی بر این آبراهه راهبردی هستند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز خود را موظف می‌داند به‌عنوان شکر عملی این نعمت، موضوع مدیریت تنگه هرمز را پیگیری کند و تحقق خواسته امام امت را در تصویب این طرح مهم بداند.

یوسفی ادامه داد: یکی از ابهامات جدی برای مردم و حتی نمایندگان آنان این است که چرا با وجود اهمیت موضوع، تصویب این طرح با تأخیر مواجه شده است. به‌طور قطع انتظار می‌رفت در نخستین جلسه مجلس، بررسی این طرح در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایط حساس کنونی، این موضوع حیاتی مغفول مانده و لازم است هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.