آرامکو: بازگشت ثبات به بازارهای انرژی زمان‌بر است

عصر ایران یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 15:46
مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو هشدار داد حتی در صورت بازگشت عرضه نفت به شرایط عادی، برقراری ثبات در بازار نفت به زمان نیاز دارد.

امین ناصر مدیرعامل سعودی آرامکو، روز یکشنبه (۲۰ اردیبهشت) با اشاره به اختلال تردد از تنگه هرمز، هشدار داد که عرضه جهانی نفت در دو ماه گذشته حدود یک میلیارد بشکه کاهش یافته و حتی در صورت احیای عرضه نفت هم تثبیت وضعیت بازارهای انرژی زمان‌بر است.

به گزارش مهر، پس از جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و به‌دنبال آن، اختلال تردد از تنگه هرمز و افزایش قیمت‌ها، عرضه جهانی انرژی به‌شدت کاهش یافته است.

مدیرعامل سعودی آرامکو پس از انتشار گزارش مربوط به سود خالص آرامکو در سه ماه نخست جاری میلادی، در بیانیه‌ای به رویترز گفت: رفع اختلال تردد به معنای عادی‌ شدن وضعیت بازار نیست، به‌ویژه در شرایطی که بازار از حدود یک میلیارد بشکه نفت محروم شده است.

وی افزود: سال‌ها کمبود سرمایه‌گذاری، فشار بر ذخیره‌سازی‌های جهان را تشدید کرده است.

ناصر در ادامه تأکید کرد که آسیا همچنان اولویت اصلی این شرکت است و برای تقاضای جهانی اهمیت زیادی دارد

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.