به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران با جعلی خواندن گزارشهای منتشر شده درباره وجود لکه نفتی در جزیره خارک اعلام کرد: هیچگونه نشتی در زیرساختها، مخازن ذخیرهسازی، سیستمهای اندازهگیری، اسکلهها، خطوط لوله این منطقه و کشتیهای در حال بارگیری وجود ندارد
عباس اسدروز با بیان اینکه همه زیرساختهای انرژی خلیج فارس از طریق ماهواره رصد و حتی نشت یک بشکه نفت هم بلافاصله ثبت و گزارش میشود، بیان کرد: مرکز بینالمللی «میمک» به نمایندگی از سازمان بین المللی دریانوردی نیز هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی در این منطقه ثبت نکرده است.
وی ادامه داد: گزارشها و تصاویر ماهوارهای بهطور معمول دارای مختصات جغرافیایی، ساعت و ابعاد تقریبی هستند در حالی تصاویر مورد ادعا، جزئیات دقیقی ندارند.
طبق اعلام وزارت نفت، مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران اعلام کرد: افزون بر نظارتهای ماهوارهای، در فرآیند عملیاتی پایانه، همه مراحل پهلودهی و بارگیری ازسوی همکارانمان از ابتدا تا انتها بررسی میشود تا از نبود وجود کوچکترین نشتی اطمینان حاصل شود.