ماموریت ویژه سازمان حسابرسی برای شناسایی بدهکاران ارزی؛ متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

عصر ایران یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 22:21
سید علی مدنی‌زاده، وزیر امور اقتصادی و دارایی، از شناسایی دقیق شرکت‌ها و افرادی خبر داد که ارز دولتی دریافت کرده اما هنوز تسویه نکرده‌اند. به گفته وی، سازمان حسابرسی ماموریت یافته است تا لیست نهایی این افراد را جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال کند.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان حسابرسی در حال احصای افراد و شرکت هایی است که ارز دولتی دریافت کرده اند تا اگر تسویه نکرده باشند، به مراجع قضایی معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، سید علی مدنی زاده در حاشیه نشست امروز اعضای تیم اقتصادی دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بر روند تخصیص ارز به شرکت های دولتی اظهار کرد: در همان بازه زمانی که بحث تغییر نرخ و حذف ارز ترجیحی مطرح بود، سازمان حسابرسی ماموریت یافت تا تمام کسانی که ارز ارزان‌قیمت دولتی گرفته بودند را احصا کند.

وی افزود: این افراد مکلفند که ارز دریافتی را یا با نرخ های مصوب همان تاریخ عرضه یا تسویه می کردند؛ در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: هم میزان ارزهای دریافتی در حال احصاست و هم بخشی از منابع ارزی دولتی واگذار شده، در حال بازگشت هستند؛ ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز به جد پیگیر این موضوع است تا بتوانند ارزها را برگردانند؛ از همان زمان کمیته هایی شکل گرفت و شرکت هایی که یا ارزها را برنگردانده اند، به بانک مرکزی برگردانند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید