تولید فیلمی درباره حمله اف۵های ایرانی به پایگاه آمریکایی

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 20:22
فیلم «ببرها» با موضوع حمله ایرانی به پایگاه هوایی آمریکایی در جنگ رمضان ساخته می شود.

تولید فیلمی درباره حمله اف۵های ایرانی به پایگاه آمریکایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی یزدانی‌خرم نویسنده و فیلمنامه نویس قرار است بعد از همکاری با حبیب والی‌نژاد در فیلم سینمایی «نیم‌شب» که این روز‌ها به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سینما‌ها اکران است فیلمنامه‌ای جدید درباره جنگ تحمیلی سوم را به نگارش درآورد.

بعد از اتمامِ دوره تحقیق و پژوهش درباره حمله تاریخی و حماسی ۲ فروند شکاری «تایگر اف ۵» نیروی هوایی ارتش به پایگاه آمریکایی بوهرینگ در کشور کویت در روز دوم جنگ سوم تحمیلی، نوشتن فیلمنامه این رخداد آغاز شده‌است.

مهدی یزدانی‌خرم به‌عنوان نویسنده فیلمنامه انتخاب شده و این قصه را روایت می‌کند. حبیب والی‌نژاد نیز تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد.

این چندمین تجربه این تهیه‌کننده قدیمی سینمای ایران در حوزه نظامی است. «ببرها» با حمایت مستقیم ارتش جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه نیروی هوایی تولید خواهد شد.

هنوز کارگردان این پروژه سینمایی مشخص نشده و در حال رایزنی و مذاکره برای انتخاب کارگردان هستند.

یزدانی‌خرم در حال حاضر علاوه بر اکران فیلم «نیم‌شب»، سریال «اهل ایران» را هم که درباره جنگ رمضان است در مقام نویسنده در شبکه نمایش خانگی دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.