آتش‌بس واقعی برقرار نشود، همه چیز خراب می‌شود

صدا و سیما پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 10:57
رئیس پارلمان لبنان در واکنش به دیدار امروز هیئت‌های لبنانی و اسرائیلی در واشنگتن، تأکید کرد که اگر آتش‌بس واقعی برقرار نشود، همه چیز خراب خواهد شد.

رئیس پارلمان لبنان: آتش‌بس واقعی برقرار نشود، همه چیز خراب می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما  «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه با روزنامه «الدیار» شکست یا موفقیت نشست هیئت‌های اسرائیلی و لبنانی را مرتبط با مسئله اساسی برقراری آتش‌بس دانست.

بری گفت: مذاکرات امروز ساعت ۹ به وقت واشنگتن آغاز می‌شود و اگر آتش‌بس واقعی برقرار نشود، همه چیز خراب می‌شود. وی در پاسخ به سوالی درباره سقف خواسته‌های طرف لبنانی در مذاکرات گفت: ما به چیزی کمتر از عقب‌نشینی ارتش اسرائیل، بازسازی ویرانه‌ها، استقرار نیرو‌های ارتش و بازگشت آوارگان قانع نمی‌شویم و از دیدگاه من بازگشت آوارگان تازه آغاز کار است.

بری همچنین با اشاره به مستندسازی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مردم جنوب آن تأکید کرد: لبنان به دلیل ارتکاب جنایت و تجاوزات رژیم صهیونیستی، این رژیم را مؤاخذه و اقدام قانونی انجام خواهد داد. رئیس پارلمان لبنان درباره احتمال دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «جوزف عون» رئیس جمهور لبنان نیز گفت که طبق اطلاعات او این موضوع در دستور کار عون قرار ندارد.

وی درباره راه‌حل بحران لبنان نیز گفت: لبنان نمی‌تواند از بحران کنونی بدون وجود چتر منطقه‌ای و بین‌المللی که به تثبیت اوضاع کمک می‌کند، خارج شود بنابراین کشور به یک چتر منطقه‌ای به ویژه تفاهم یا توافق سعودی-ایرانی درباره لبنان تحت چتر آمریکا نیاز دارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که دور دوم مذاکرات این رژیم و دولت لبنان عصر پنجشنبه آغاز می‌شود و تا عصر جمعه ادامه می‌یابد. نمایندگان رژیم صهیونیستی و لبنان دور نخست این مذاکرات را به تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به رهبری مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا انجام دادند. در آن مذاکرات، حکومت‌های هر دو طرف به یک آتش‌بس ۱۰ روزه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله توافق کردند. آتش‌بس میان دو طرف به تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین ماه) اجرایی شد.

در دور دوم مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید در روز پنجشنبه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) علاوه بر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، جی‌دی ونس معاون رئیس جمهور، مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا، مایک هاکبی سفیر آمریکا در اسرائیل و میشل عیسی سفیر لبنان و نمایندگان عالی رتبه اسرائیل و لبنان شرکت داشتند. علاوه بر نمایندگان آمریکا، «ندی حماده معوض» سفیر لبنان در آمریکا و «یحیئیل لیتر» سفیر اسرائیل در واشنگتن نیز در کنار همتایان خود در این گفت‌و‌گو‌ها حضور یافتند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.